Re: Terminale pod OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 06 May 1997 - 13:15:27 MET DST

infokub_at_pp.com.pl (Leszek KUBRAK) wrote:

>Wczoraj szybko pacnalem "dziekuje", ale dzisiaj mam kjeszcze jedno pytanie
>:
>"Zdalnie odpalac sesje dosowe na kolejnym komputrze, czy na terminalu
>znakowym (urzadzenie wej/wyj)."
>Pytanie to zadaje dlatego, ze co to jest Norton pcAnywhere Access Server
>to wiem, juz sie nim bawilem.

Dokladniej sprecyzuj co konkretnie chcesz osiagnac, bo zglupialem i nie wiem
o co ci chodzi :)

Jak sie bawiles access serverem, to pewnie zauwazyles ze:
1. Na OS/2 access server odpala dwa shelle dosowe, ktore sobie czekaja
   na polaczenie. po rozlaczeniu sa one zabijane i startowane na nowo.

2. Jako terminal moze sluzyc PC AnyWhere (tez norton). Sluzy on jako faktyczny
   terminal znakowy, bo po kabelku jaki on by nie byl, sa transmitowane
   tylko znaki terminala, oraz wcisniecia klawiszy. ewentualnie mysz, i
   transmisja do drukarki na tymze terminalu.

3. Jakie typy transmisji sa dozwolone ?
    1. Bezposredno RS 232
    2. Posredno RS , lecz przez modemy. to sie ustawia
    3. LAN w protokole IPX. Potrafi przechodzic przez routery IPX.
    4. LAN poprzez TCP/IP. To zawsze potrafilo biegac po routerach :)

Nie wiem czy zadziala opcja 4, jesli zechce sie zatelnetowac z unixa.
Po prostu tego nie sprawdzalem, i nie wiem jakiem moga wystapic problemy.
Z kodowaniem znakow wystapia na pewno i trzeba by bylo z tym powalczyc.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |