Re: Computerworld

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Fri 25 Apr 1997 - 13:03:32 MET DST

Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

>Wybacz, ale ja w wyszukiwaniu softu wyreczal ciebie nie bede. Po prostu
>nie mam na to czasu. Sobie poszukac oczywiscie moge, co z powodzeniem
>czynie :)) Poza tym jesli zajmujesz sie warp serwerem, to pewnie
>przypadla ci rola admina. Zdaje sie ze admin powinien miec bardziej
>serokie pojecie o sieci i systemach, niz przecietny user ktory
>jest na poziomie 'klikania po oknach'.

Nie oczekuje od Ciebie wyszukiwania softu. Natomiast oczekiwalbym, ze
w przypadku kiedy nie znasz odpowiedzi na zadane pytanie nie bedziesz
sobie rekompensowal swojej niewiedzy proba obrazania adwersarza.
Stwiedzilem, ze Computerworld ma racje piszac, ze IBM nie wyposaza
Warp Servera w podstawowe uslugi pozwalajace zrobic z niego serwer
internetu. Podalem konkretny przyklad dotyczacy poczty i ftp w przypadku
duzej liczby uzytkownikow. Jesli jestes innego zdania, to daj przyklad
oprogramowania, ktore to robi.

Natomiast jak chodzi o moje pojecie o sieci i systemach to prowadzi
mnie ono do wniosku, ze serwer internetu robi sie na Unixie (albo
w ostatecznosci Netware) a nie korzysta z lataniny na OS/2.

>To nie jest konieczne. Jest wiele programow (podalem jeden z przykladow,
>apache wiec prosze mi nie wciskac ze nic konkretnego) ma tak skonstruowane
>zrodla, ze nie sa potrzebne zadne przerobki w celu skompilowania.

Nie do konca rozumiem: apache jest wg. Ciebie serwerem poczty czy ftp
(o te pytalem). Bo w naiwnosci swojej sadzilem, ze to httpd (ale jak
sam uprzejmie raczyles stwierdzic jestem leniwy a przez to niedouczony).

I na koniec tej jalowej dyskusji, ktorej nie mam zamiaru kontynuowac, mala
dygresja. Zdaje sie, ze Twoje zachowanie jest charakterystyczne dla
sporej czesci fanow OS/2 - w ramach promocji tego systemu staraja sie
obrazic wszystkich, ktorzy maja jakies krytyczne uwagi na jego temat.
Moze to proba kompensacji brakow systemu oraz niklego zainteresowania
IBMu drobnymi uzytkownikami?

Andrzej Eilmes