Re: Gravis i VoiceType

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_tg.com.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 23:44:55 MET DST

Dariusz Plewczyński wrote:

> Czesc !
>
> Czy ktoœ mógłby mi powiedzeć czy nowy OS2 Warp v. 4 rozpoznaje karte
> dŸwiękowš Gravis MAX ? Czy trzeba samemu szukać sterowników ? Czy ktoœ
> wie jak w takiej konfiguracji pracuje oprogramowanie VoiceType (wersja
> angielska). Chętnie usłysze jakieœ uwagi, opinie na temat VoiceType - na
> ile jest sprawne, łatwe w obsłudze etc.
>
> Pozdrawiam
>
> Dariusz Plewczyński

W OS/2 standardowo nie działa żadna karta Gravisa. Trzeba ściągnąć sobie
sterowniki z hobbesa z katalogu drivers (ostatnia wersja to zdaje sie
ultra120.zip) i zainstalować. Tyle że są to sterowniki pisane przez
jakiegoś gościa i sa w wersji shareware. Z tego co pamiętam to
ograniczenia to 3 sesje MIDI od zabootowania (ale np. w sesji DOS
playmidi działa bezproblemowo zawsze) i ogólne problemy z sesjami DOS
(np.w DOOM-ie działa music ustawione na Gravisa a F/X nie chce) - proste
rzeczy działają a jakieś bardzej zaawansowane

Co do Voice Type to nie mam doświadczeń bo nie używam.

--
Leszek Gerwatowski
bigl_at_tg.com.pl