Shadow czy Cashe ? Re: Zamykanie systemu

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 12:17:59 MET DST

Slawek Kos at Elektroprojekt Lodz <elpro_at_lodz.pdi.net> wrote:

>A moze masz w setup'ie BIOS'u poustawiane wszystkie mozliwe rodzaje
>cache jako wlaczone? Wtedy rzeczywiscie czesto nie chce
>sie zamknac. Nie mam teraz na czym sprawdzic, ale wiekszosc
>z tych cache nie ma istotnego wplywu na szybkosc
>dzialania systemu (w nowych, szybkich kompach). Smialo
>mozna je wylaczyc.
>Pozdrowienia
>--
> Slawek Kos -> elpro_at_lodz.pdi.net

Ja u siebie powylaczalem wszelkie shadow'y , za to pozwolilem
na cashe'owanie romow. zarowno biosa, jak i kart graficznej.
to absolutnie w niczym nie przeszkadza, szybkosc w pracy jest ta sama.
jak z romow nie korzystam, to cashe jest wykorzystywany do ram'u .
niestety nie kazda plyta na to pozwala. niektore sa takie podle,
ze wylaczenie shadow, a wlaczenie cashe powoduje znaczne spowolnienie
pracy. sprawa dotyczy oczywiscie DOS'a, bo w OS/2 nie ma to specjalnego
znaczenia.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |