Re: USR Sportster 33.6 Voice

Autor: Tomek Siek (tomek1_at_bbs.pbks.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 12:14:38 MET DST

Gregorio Kus wrote:

> Od tygodnia uzywam tytulowego modemu, i nie powiem zebym byl
> jakos szczegolnie zachwycony. Przyklad pierwszy z brzegu:
> moj stary noname nie pokazywal mi NIGDY komunikatu
> error : [NETW] Invalid fcs: PID =nnn
>
> a teraz zdarza sie to bardzo czesto, tzn - po kilkugodzinnej
> sesji mam takich komunikatow kilkanascie a nawet kilkadziesiat.
> Nie mialbym nic przeciwko temu gdyby chodzilo wylacznie o wyzylowane
> 31200 czy 33600, ale to samo sie zdarza rowniez w polaczeniach
> w ktorych po drugiej stronie stoi modem 28.8 a nawet 14.4!!!!
[ciach...]
> czy ktos ma jakies komentarze?
> czy moznaby grzebnac cos w ustawieniach?
[ciach...]
ja teraz pracuje na takim samym i nie mam zadnych zastrzezen (poza tym,
ze z lekumuniakcja polska nie moge wyjsc wyzej niz 28.800).

Re: [invalid fcs] - zalezy to chyba od sprzetu "dostawcy internetu" -
kiedys uzywalem Zoltrix'a 14.4(fax/modem) i bylo przez pare miesiecy
cacy. Potem po kazdej kilkugodzinnej sesji mialem od kilku do
kilkudziesieciu "inwalidow". Potem w sekunde po zestawieniu ppp dialer
(ibm/ilink/2) zrywal polaczenie z komunikatem - "DCD lost exiting ..."
moje wielokrotne rozmowy z "dostawcami" doprowadzily do: musisz kupic
nowszy modem ...

(W tym samym czasie ten Zoltrix podlaczony do w'95 sprawowal sie
bezblednie !!!)
Uzywalem wtedy przelotnie Motorolli codex'a 3266 (sporadyczne
"invalidy"). Potem zainstalowalem USR 33.6 i jest O.K.

Nota bene: czasami jestem zmuszony przeprosic sie z Zoltrix'em (teraz
wlasnie) i
wszystko jest w porzadku (poza tymi komuniaktami o invalid fcs),
polaczenie trzymane jest stabilnie.

pozdrowionka
tomek