Re: MS Word pod Win-OS2

Autor: A_J_P_at_it.com.pl
Data: Wed 02 Apr 1997 - 16:21:44 MET DST

In <5htdc9$im9$2_at_info.cyf-kr.edu.pl>, on 04/02/97
   at 01:16 PM, osocha_at_mech.pk.edu.pl (Przemyslaw Osocha) said:

->A_J_P_at_it.com.pl wrote:
->>In <5hqsgo$f49_at_info.cyf-kr.edu.pl>, on 04/01/97

->[ciach wszystko]

->Faktycznie, ten Twoj Word to jakas tragedia, i widze, ze juz stawales na
->glowie.
->Ale ja naprawde, nie robilem niczego specjalnego i Word mi dziala. No to
->moze rzuce kilka sugestii, moze jakas trafi?

->1. Skoro Word pod MS Win (w odroznieniu od Win-OS/2) Ci dziala, to
->sprobujmy go uruchomic,
->a) zakladam, np. ze masz niebieskiego Warpa, tzn. z kodem Win-OS/2, a MS
->Win sa na C:
Jest to Merlin i na E: mam Win-OSa od Merlina, Na C: jest Win 3.11 PL -
niezaleznie.

->b) dodoaj sobie ikonke (lub grupe) Word-a 6 do Win-OS/2 ;-)
tak zrobilem (mam teraz dwie jednego z C: drugiego z F: :-)
c) skopiuj do \OS2\MDOS\WINOS2 plik winword6.ini (konfig. Worda) tak
zrobilem juz wczesniej aby oba Wordy wygladaly podobnie :-)

 d) ustaw sciezki (moze troche przesadze, ale lepiej wiecej niz mniej)

->CONFIG.SYS
->SET PATH=E:\OS2\MDOS\WINOS2;
ta byla
-> C:\WINDOWS; i inne
tego nie mialem
->AUTOEXEC.BAT
->PATH=E:\OS2\MDOS\WINOS2;
to bylo
-> C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\SYSTEM; i inne
to dodalem
-> LOADHIGH APPEND C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\SYSTEM; i inne
to dodalem
->e) W ustawieniach Win-OS/2 sprawdz:
->tryb pracy: Enhanced
byl

->DPMI: 8 lub 16

ma 64, Wspominany FreeMem jednak twierdzi, ze najwiekszy ladowalny blok to
16 MB

->Te sciezki i append maja znaczenie, gdyz Word z C: pracujacy pod WinOS/2
->bedzie mial w ten sposob dostep do swoich zasobow.

Zapuscilem. Aby uniknac kolizji z drajwerem drukarki jako default wybralem
IBM Proprinter X24 (taki potrzebuje faks). Word wstal. Wczytalem jego
"ulubiony" plik. Weszlo. Napisalem cos. Zyje! Przelazlem na koniec tekstu.
Zyje. Zmienilem font. Zyje. Wybralem funkcje zmiany fontu z menu i
zaczalem przewijac fonty. Bec! lezy... General protection Fault in module
WINWORD.EXE at 0084:1199

Jeszcze go troche pomeczylem i w zasadzie do padu mozna go doprowadzic
wykonujac raz po razie troche operacji typu "page down" "page up". Przy
padach melduje tez czesto blad w module GDI.EXE. Po padzie Worda - Winda
dalej dziala. Ponownie wywolany Word tez dziala. Plik sie wczytuje. troche
suwania i pada... Podgladalem szczegolowiej co z ta pamiecia i okazuje
sie, ze jest ona w trzech kategoriach: free memory ok. 62 000 K (i to sie
minimalnie zmienia!)
free user resources ok. 82 % (to tez sie prawie nie zmienia)
free graphic resources: na wstepie 82%, po pierwszym padzie 57% po
kolejnym 35% potem 14% i tutaj dopiero sama winda zaczyna wariowac...

Ciekawe (?), ze jak po komunikacie o bledzie wybiore opcje "Ignore" to
albo mnie olewa albo idzie w maliny takie, ze nawet do OSa nie ma jak
wrocic i pozostaje reset...

->>Oczywiscie Win-OS nie zna drukarki HP 5MP wsrod swoich driverow (konczy mu
->>sie na HP III) - w odroznieniu od OS2, ktory ja zna ale na wlasny uzytek.
->Ojej, a MS Win 3.11 konczy na HP4 i co ? A HP 6 nie ma :-)

Chcialem tylko zwrocic uwage, ze wyglada na to iz IBM do WinOS-a sie juz
wogole nie dotyka. Rozumiem, ze dodanie do BonusPack "StarOffice trial"
zalatwilo mu sprawe ciemiezonych przez Billa.. :-)

Andrzej J. Piotrowski
AJP Communications
A_J_P_at_it.com.pl