Re: WARP Server i DOS requester

Autor: Huta Miedzi Głogow (rkrzyzan_at_hotmail.com)
Data: Fri 28 Mar 1997 - 13:05:09 MET

Adam Plaszczyca <trzypion_at_nzs.agh.edu.pl> napisał(a) w artykule
<Pine.LNX.3.95.970326203238.6296C-100000_at_nzs.agh.edu.pl>...
> pOSdrowienia
> Mam testowa wersje Warp Servera no i bol. Otoz w dokumentacji jest
> napisane, ze dosowy requester pozwala na udostepnianie zasobow dla innych
> stacji roboczych.
> Niestety po wykonaniu instrukcji podanych w helpach nic nie widac (z
> innych stacji). Zreszta nawet w momencie podgladu zasobow nie widac
> folderu tej stacji roboczej. Przy probie dolozenia do listy znanych
> serverow tej stacji pojawia sie komunikat ze ta stacja nie obsluguje
> potrzebnego API. I co jej zrobic?
>
> OSciski

> [...]
udostepniania zasobow przez serwer, funkcje te posiadaja rowniez OS/2
LAN Requester (nieograniczona liczba uzytkownikow) oraz DOS LAN Services
(1 uzytkownik w danym momencie). W obu przypadkach niezbedne jest
uruchomienie serwisu (programu) PEER. Zakladam, ze masz polaczenie z
siecia (np. mozesz sie logowac na serwerach) oraz w czasie instalacji
wybrales opcje PEER. Serwis ten mozna uruchomic poprzez wpisanie
polecenia NET START PEER. Nastepnie uruchom GUI poprzez wpisanie polecenia
NETGUI i udostepnij zasob (np. Network name: ALIAS1, Password: HASLO).
Dla przylaczenia sie do zasobu, na stacji roboczej nalezy wpisac skladnie
UNC (Universal Naming Convenction):

        NET USE drive \\machineID\netname password

Czyli np.:

        NET USE x: \\stacja\alias1 haslo

Powyzsze polecenia sprawdzaja sie na wszystkich platformach systemowych:
DOS, OS/2 Warp, Windows for Workgroups, Windows 95, Windows NT.

UWAGA:
Zamiast interfejsu graficznego mozna do wspoldzielenia zasobu
wykorzystac komende NET SHARE.

Jacek Kociucki
jkociuck_at_free.polbox.pl