Re: Polski CODEPAGE (pelny config.sys mojej maszyny)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Mon 24 Mar 1997 - 16:21:24 MET

On Mon, 24 Mar 1997 11:39:01 +0100 (CET), Tomasz Stelmaszczuk wrote:

>Grego, pzresledzilem przed chwila caly watek i poza naszymi postingami
>nie widzialem zadnych innych. Byc moze news.nask.org.pl co pokrzaczyl
>choc do tej pory sie to nie zdarzalo.
>Przeslij mi ten posting.

prosze bardzo:
/--------------------------------------------------------------------
>Powody jak wyzej. Uwazam, ze bez sensu jest szlifowanie parametrow
>systemu, ktore samo w sobie zabierze wiecej niz efektywny zysk
>z dokonanych zmian. A jezeli doda sie do tego rodzaj dokonywanych
>wydrukow z pamiecia posiadana przez drukarke ...

To to akurat ma sens, i to calkiem gleboki. Bez parametru IRQ,
proba wydrukowania czegokolwiek przy drukarce off-line powoduje
pozarcie 100% mocy procesora, co bardzo negatywnie wplywa
na komfort pracy. Np. na proby anulowania wydruku.
/----------------------------------------------------------------------

>Kilka uwag nt. swapa:
>1. Najlepszy efekt daje polozenie swapa na innym fizycznie dysku
>niz bootujacy OS/2 (chyba ze jest to jakies 200 MB starocie).
>2. Jezeli istnieje jeden HDD w systemie warto podzielic go na
>kilka partycji, gdzie srodkowa (polozenie na dysku) o bezpiecznej
>wielkosci np. 100 MB zostanie przeznaczona wylacznie na swapa.
>Poprawa wydajnosci tak osiagana jest _znaczna_.

To ciekawe,niestety nie mam jak sprobowac.
W kazdym razie wszystkie zrodla postingi w usenecie, publikacje
elektroniczne n/t os/2 (E-Zine etc), WARP Unleashed i tak dalej
podaja zlota regule: umieszczac swap na najczesciej uzywanej
partycji najrzadziej uzywanego dysku, co wydawalo mi sie ze wszech
miar logiczne. Jak najbardziej umiescilbym swap'a na specjalnej
partycji, ale wlasnie w sytuacji z CO NAJMNIEJ DWOMA HD.
Kiedy mym tylko jeden HD - kazdy dostep do swapa powoduje skok glowic.
Natomiast co do umieszczania na oddzielnej partycji - wydaje mi sie
ze dokladnie ten sam efekt osiagne wlasnie umieszczajac duza
wartosc poczatkowa - otrzymam plik jako linearny kawal dysk
(nie pokawalkowany), a przeciez umieszczenie swap'a na osobnej
partycji ma hchyba na celu przedewszystkim unikniecie jego
fragmentacji (mimo mechanizmow HPFS zabezpieczajacych przed zbytnia
fragmentacja).

>3. Niezaleznie od tego czy swap na danej maszynie wykazuje tendencje
>do zmian swojej wielkosci w zaleznosci od zapotrzebowania systemu
>warto pamietac, ze parametr startowej wielkosci swapa jest
>_opcjonalny_ i wyrzucenie go z configu powoduje, ze system
>startuje z taka wielkoscia swapa, z jaka zakonczyl prace. Jest to
>duzo lepsze niz monitorowanie jego wielkosci w celu ustalenia
>optymalnej wielkosci startowej.

napewno nie we wszystkich sytuacjach. Ja na przyklad nie mam
(jeszcze) linii dedykowanej wiec servery odpalam tylko gdy wchodze
do internetu, i rzadko wygaszam system (wogole nie wygaszam go prawie
nigdy) z tymi serverami w pamieci. Nie wydaje mi sie zeby moja
sytuacja byla az tak szczegolna. Wystarczy ze ktos uzywa kilku
pamieciozernych aplikacji i nie trzyma ich otwartych caly czas
i juz mamy bardzo podobny efekt.

ogolnie Twoja metoda jest dobra jedynie dla kogos kto ma bardzo
ustabilizowany zestaw uzywanych codzien aplikacji.

>4. Przeprowadzone u mnie eksperymenty (dysk IBM-DAQA-32160)
>wykazaly, ze budzenie systemu z inicjalnymi wartosciami swapa
>2 MB, 10 MB i 100 MB trwa tyle samo;

mnie czas budzenia sie systemu wogole nie interesuje
i wogole sie na ten temat nie wypowiadalem.
ale skoro juz o tym piszesz, to tym bardziej jest to argument
ZA ustawieniem duzej wartosci poczatkowej (bo skoro wstaje tak
samo, to odpada argument ewentualnej uciazliwosci)

>jedyna roznica widoczna
>przy uruchamianiu ciezkawych aplikacji (Voice) zauwazalna
>byla przy swapie 100 MB i objawiala sie radykalnym _spadkiem_
>wydajnosci.

to naprawde dziwny efekt.
Zupelnie "nie czaje" powodow dla ktorych mialoby tak byc.
Albo raczej - dla ktorych tak jest (nie mam najmniejszych powodow
aby w to nie wierzyc)

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi