Re: Polski CODEPAGE (pelny config.sys mojej maszyny)

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Mon 24 Mar 1997 - 11:35:26 MET

In <199703240214.DAA12851_at_malcolm.rmnet.it>, Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) writes:
>odpowiedzial Ci Jarek
Grego, pzresledzilem przed chwila caly watek i poza naszymi postingami
nie widzialem zadnych innych. Byc moze news.nask.org.pl co pokrzaczyl
choc do tej pory sie to nie zdarzalo.
Przeslij mi ten posting.
Kilka uwag nt. swapa:
1. Najlepszy efekt daje polozenie swapa na innym fizycznie dysku
niz bootujacy OS/2 (chyba ze jest to jakies 200 MB starocie).
2. Jezeli istnieje jeden HDD w systemie warto podzielic go na
kilka partycji, gdzie srodkowa (polozenie na dysku) o bezpiecznej
wielkosci np. 100 MB zostanie przeznaczona wylacznie na swapa.
Poprawa wydajnosci tak osiagana jest _znaczna_.
3. Niezaleznie od tego czy swap na danej maszynie wykazuje tendencje
do zmian swojej wielkosci w zaleznosci od zapotrzebowania systemu
warto pamietac, ze parametr startowej wielkosci swapa jest
_opcjonalny_ i wyrzucenie go z configu powoduje, ze system
startuje z taka wielkoscia swapa, z jaka zakonczyl prace. Jest to
duzo lepsze niz monitorowanie jego wielkosci w celu ustalenia
optymalnej wielkosci startowej.
4. Przeprowadzone u mnie eksperymenty (dysk IBM-DAQA-32160)
wykazaly, ze budzenie systemu z inicjalnymi wartosciami swapa
2 MB, 10 MB i 100 MB trwa tyle samo; jedyna roznica widoczna
przy uruchamianiu ciezkawych aplikacji (Voice) zauwazalna
byla przy swapie 100 MB i objawiala sie radykalnym _spadkiem_
wydajnosci.

                           best regards

                        Tomasz Stelmaszczuk
                              Calder
IBM BESTeam Team OS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
email: calder_at_ikp.atm.com.pl http://www.atm.com.pl/~calder