Re: Polski CODEPAGE (pelny config.sys mojej maszyny)

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Sun 23 Mar 1997 - 15:34:16 MET

In <199703230030.BAA02431_at_malcolm.rmnet.it>, Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) writes:
>u mnie sie rozrasta czasami powyzej 30MB (mam 40MB RAM),
>nawet bez servera DB/2 (bo nie mam :-) )
Na starcie systemu (bo ta przeciez wielkosc okresla drugi parametr)
moj swap nie przekracza kilku MB. Totez na _mojej_ maszynie, w takiej
konfiguracji jaka posiadam ingerencje w zmiane wartosci drugiego parametru
jest doskonale bezcelowe.
Nie usprawiedliwia tego rowniez fakt, ze DB2 i Voice razem po obudzeniu
powoduja oscylacje jego wielkosci ok. 35-40 MB.
Powod jest taki, ze zadna z tych aplikacji nie jest najczesciej startowana
wczesniej niz po kilkudziesieciu minutach pracy. Swap jest
przeciez dynamiczny i do tego czasu jego rozmiar bedzie mial niewiele
wspolnego z poczatkowym.
>i system chodzi zauwazalnie szybciej. tzn. jak juz dany zestaw
>aplikacji jest zaladowany i sie kreci, to szybkosc jest ta sama,
>ale odpalanie laczace sie z koniecznoscia powiekszania swap'a
>jest zauwazalnie wolniejsze, system staje sie odczuwalnie
>mniej "reaktywny"
OK. Tyle, ze opisujesz warunki pracy _swojego_ komputera.
U mnie sensowne bylo wyciecie wszystkich zmiennych dotyczacych
DB2 z config.sys i przerzucenie ich do dedykowanego .cmd uruchamianego
przed serwerem. To, i owszem ma sens ale - podkreslam - dopieszczanie
startowej wielkosci swapa jest absolutnie bez sensu (w moim przypadku).
Podsumowujac: optymalne parametry startu twojej maszyny maja sie
raczej nijak do parametrow najlepszych dla mojej. Grego, to sa 2 (slownie: dwa)
rozne komputery wykonujace rozne zadania.
>ustawienie /IRQ zniejszylo mi znazcnie obciazenie systemu
>przy drukowaniu, a i wplyw bufora wiekszego niz defaultowe 134
>dal sie zauwazyc
Oj Grego, Grego... U mnie jedynymi wydrukami jaki sa dokonywane
to faktury i rachunki dla klientow - srednio 3 (slownie: trzy) razy
dziennie.
>nie mam hopla na tym punkcie, nie trace czasu na wyszukiwanie
>tips'n'tricks i na grzebanie w config.sys zeby uzyskac 1% wzrostu
>wydajnosci systemu. Te zmiany ktore zaproponowalem uwazam jednak
>za uzasadnione.
I z pewnoscia masz swieta racje ale w odniesieniu do twojej maszyny.
>Ty tez zreszta masz np. wy'rem'owany IBM2FLPY.ADD
>ktory (niepotrzebnie) zostawia install WARPa.
>A poprawy z tego tytulu (zauwazalnej) z pewnoscia nie ma.
Tu bede musial troche poopowiadac. Kiedy siedzialem jeszcze na DX2-66
maniakalnie poprawialem wiekszosc parametrow. Mialo to zreszta pewien
sens.
Pierwsza instalacja na tej maszynie (P166MMX, 32EDO, 8-s CD-ROM, TSENG6000,
itd.) sila bezwladnosci dokonywalem takich samych zabiegow. Kiedys jednak
musialem reinstalowac system i przystapic natychmiast (niemal zadnych
poprawek nie dokonujac, za wyjatkiem flopek 2.88). Wynik byl taki, ze system
pracowal z taka sama wydajnoscia.
Jedyna naprawde istotna zmiana to wyp... obslugi DOS'a - pracuje wylacznie
z programami native OS/2 (wlaczajac w to Wolfram Research Mathematica fo
OS/2).
Teraz nawet fakt animowanych otwarc okien, czy wypelnienie bitmapa
wnetrz folderow jakkolwiek wplywa na wydajnosc systemu jest pomijalnie
mala.
                           best regards

                        Tomasz Stelmaszczuk
                              Calder
IBM BESTeam Team OS/2
Official OS/2 Ambassador Certified OS/2 Engineer
email: calder_at_ikp.atm.com.pl http://www.atm.com.pl/~calder