Re: OS/2 nie widzi partycji Win95

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_tg.com.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 15:39:01 MET

In <5gr6ts$l3d_at_info.cyf-kr.edu.pl>, osocha_at_mech.pk.edu.pl (Przemyslaw Osocha) writes:

>OK! Nie spierajmy sie, wiem ze linux jest swietny, a mapowanie literek
>jest moja zmora (dlatego tak mnie ucieszyl ten ext2fs/OS2).

Sorry że tak się uwziąłem ale nie chodziło mi o to żeby podkreślić
"świetność" Linuxa, tylko o to że do OS/2 jest wiele programików robiących
rzeczy, które powinien robić każdy dobry system operacyjny i nic.
Ludzie te programiki piszą, wychodzą kolejne wersje OS/2 i tak jakby ludzie
z IBM nie widzieli czego tak naprawdę potrzeba temu systemowi
(a można to raczej poznać po tym jakie programy ludzie piszą w celu
ulepszenia systemu). A efekt tego jest taki że jak ktoś próbuje "oswoić"
OS/2 to po pewnym czasie przeważnie brakuje mu sił i chęci na ciągłe
poprawianie systemu :-(

A co do samego programu do ext2fs to właśnie go posiadłem i wypróbuję.
Dzięki za informacje.

>Jedyna rzecza ktora mi sie nie podoba jest podkreslanie ze pod OS-em
>nie widac hidden primary. Rownie dobrze mozna to zarzucac systemowi
>DOS, nakladce Windows 3.11, W95, oraz jak przypuszczam Win NT.
>Wiec czemu tak strasznie oskarzac OS-a? Nie pokazywanie hidden primary
>jak sadze wynika z checi jak najwiekszej kompatybilnosci z
>partycjonowaniem pod DOS-em.

Sorry że tak to wyszło - nie chciałem żeby wyszło że zwalam winę na OS/2.
Wszystkie wymienione wyżej systemy rzeczywiście "ukrywają" partycje
primary (co do tego Windows NT 4.0 to zbadam to jeszcze naocznie) i to jest
IMHO ich wspólna wina.

Zresztą problem nie jest nowy - pamiętam że na zagranicznuch listach na
temat OS/2 wielokrotnie trwały długie dyskusje (również ze specjalistami
z IBM odpowiedzialnymi za tworzenie OS/2) na temat tego czy robić wszystko
po dosowemu z literkami czy tez po unixowemu z identyfikatorami partycji
i co wyszło to widać.

Zresztą pewnie nasza dyskusja dawno już wszystkich innych znudziła!

Pozdrawiam!

Leszek Gerwatowski
bigl_at_tg.com.pl