Re: OS/2 + CD-ROM + Siec = ?

Autor: Marek Sawicki (sawicki_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 10:05:12 MET

Leszek Gerwatowski wrote:

> A u mnie działa bezproblemowo udostępnianie. To znaczy nie muszę
> udostępniać każdej płytki oddzielnie ale niestety przy starcie musi
> coś być w napędzie (np. w Linuxie samba udostępnia wtedy pusty katalog :-( ).
> Natomiast na pytanie "Jak to zrobiłeś?" odpowiem oczywiście że "Normalnie" :-)
> Ja po prostu udostępniłem CD i tyle - nic specjalnego nie robiłem i od początku
> tak działało.
>
> Leszek Gerwatowski
> bigl_at_tg.com.pl
Oto rozwiazanie:
1. Udostepnic, ale bez automatycznego uruchamiania share na starcie Peer
- sorry ;-)
2. Aby kazda plyta byla widoczna, a nie tylko katalog "(cd-rom):\" i nie
trzeba bylo osobno nadawac uprawnien do kazdej nowej plyty, nalezy
udostepniac dysk "(cd-rom):", a nie "(cd-rom):\", czyli dysk a nie
katalog glowny.
Jesli udostepniamy cd-rom na LAN Serverze, polecam udac sie do serwera,
uruchomic LAN Administration, znalezc ikone "Drive (cd-rom)" i w jej
lokalnym menu (prawy przycisk) wywolac opcje Share. Jest to opisane w
ksiazce LAN Server 4.0 i Warp Server 4.0.
Jesli udostepniamy cd-rom na stacji Peer w Warp 4, polecam wykonac co
nastepuje:
a) otworzyc Connections -> Network -> Network Services -> Shared
Resources and Network Connections
b) wybrac zakladke Shares
c) wybrac Create Share
d) w Directory wpicac dysk cd-rom np. G:, wcisnac OK
e) wpisac "Share Name" np. CD
f) wybrac "Unlimited" number of connections
g) odznaczyc opcje "Start sharing at workstation startup"
h) opcjonalnie wybrac Manage Access, wybrac "Basic - one access for all
users" i "Read only", wybrac OK (jest wycieniowane - trzeba przestawic
dowolna opcje, aby uaktywnic), NIE WYBIERAC zapisu profili do
podkatalogow !!!
Utworzy sie share CD wskazujacy na katalog G:\, ale z profilem na G: -
na caly CD-ROM.
I to by bylo na tyle...