Re: fax

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Thu 13 Mar 1997 - 00:08:45 MET

On Wed, 12 Mar 1997 12:07:16 +0100 (CET), Przemyslaw Osocha wrote:
>To w takim razie mam jakis problem, internet mi dziala przez modem,
>natomiast FaxWorks z WarpConnect UK nie bardzo,
>zglasza jakis blad sterownika:
>Fmd
>Nie bardzo wiem gdzie szukac dziury w calym, bo tam prawie nie ma nic
>do konfigurowania.

Sa tego dwie mozliwe przyczyny:
1. Niestandardowy port modemu: np. com3, irq 5, trzeba podac w wywolaniu FMD.SYS
takie same parametry jak do com.sys. np. (3,2F8,5) <- to chyba jest zle ale nie
chodzi o zasade: ( com, io, irq ).
2. Zla komenda inicjujaca modem. Modemy oparte na chipsecie Texasa czyli np. GVC
i chyba roboticsy wymagaja podania: AT&F1+FCLASS=1 <-ustawienie klasy modemu.
Bez tego modem nie reaguje prawidlowo na polecenia, i fmd zwraca blad.
Z innymi modemami bywa podobnie. Trzeba poczytac o ich inicjalizacji.
Ja uzywam faxworks od kilku lat i jestem zadowolony.
W warpie 4.0 w faxworksach juz nie ma fmd.sys -a, wiec chyba powinien chodzic w
sieci. Chyba to zaraz sprawdze :))

Jak by co to napisz wiecej szczegolow, chetnie pomoge.