Re: instalacja OS

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 05 Mar 1997 - 22:31:50 MET

Grzegorz Wnek <virek_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

>Mam angielska wersje OS/2 v3.
>Do tej pory jej nie instalowalem, ale za kazdym razem, gdy moje win
>wyjdzie z glupm komunikatem, to sie zastanawiam, czy by tego nie
>zainstalowac.
>I dlatego mam pare pytan:
>1. w jaki sposob nalezy zainstalowac OS, zeby moc uruchamiac programy
>windowsowe (glownie word 2.0), no i czy musze na OS "nainstalowywac"
>windows zeby z w/w korzystac.

sprawdz czy twoj os/2 jest czerwony, czy niebieski (with windows code).
to b.wazne. jak z windows code, to spakuj katalog windows zeby go schowac,
i zaisntaluj os/2. potem mozesz rozpakowac spowrotem. jak bez
windows code, to nic nie ruszaj. powinien ci zlapac tego windowsa co masz.

>2. Jezeli mam OS i win, to jak jest z dostepem do NTFS (systemu plikow OS)

jak pracuje os/2, to wszystkie programy, razem z windowsem i dosem widza
dyski hpfs . jak jestes w dos, dyski hpfs sa niewidoczne.

>3. Czy HDD 130MB wystarczy?

ooojojojjj. to tylko na jedna partycje :)) proponuje ci bez bootmanagera
i jedna partycje wylacznie na os/2 w trybie hpfs . z pewnoscia uda ci sie
pod tym uruchomic word2 . mi dziala word2, word6, excel5 (starszej nie mam)
i wiele innych rzeczy.

>4. Czy programy z Bonus Packa (glownie edytor) wystarcza dla "studenta" -
>np. robienie wykresow a'la grapher?

oj to bedzie malo. graphera uruchomisz pod os/2.

>5. Czy dla OS sa programy konwertujace dokumenty z edytorow M$ do postaci
>edytora BonusPak-owego

obawiam sie ze nie. majkrosoft to takie scierwo, ktore zabronilo publikacji
i uzywania formatu DOS, nawet w konwerterach. jest to celowa taktyka,
aby tylko produkty microsoftu ktore zdobyly sobie popularnosc mogly
odczytywac cale masy utworzonych do tej pory dokumentow. nienawidze
majkrosoftu za takie postepowanie.

>6. Co z polskimi znakami w angielskiej wersji?

musisz kombinowac, i to zdrowo. ja nie probowalem. tzn. probowalem ale
efekty byly mierne, i szybciej dotarla do mnie wersja merlin ktora
nie ma takich niedomagan. nawet wersja zachodnia.

>ps. z OS nie mialem jeszcze prawie do czynienia, wiec prosze o rzetelna
>odpowiedz

>Grzegorz Wnek

mysle ze najpierw powinienes zbadac teren. proponuje ci 16mb ram,
zwlaszcza ze chcesz korzystac z windows. 12mb to niezbedne minimum do zycia.
dysk tez jakby maly. nie wiem co masz za sprzet. jesli jest za cienki,
to nie ma sensu instalowac os/2 bo ci zarznie dysk (jak malo ramu).