Re: Zakup os/2 w Polsce

Autor: Jarosław Tabor (formatc_at_hsn.com.pl)
Data: Thu 27 Feb 1997 - 21:24:09 MET

On Thu, 27 Feb 1997 18:06:07 +0100 (CET), Jaroslaw Poswiata wrote:

>W rozpetanej przeze mnie burzy na liscie zwrocilem uwage na dostep ze
>stacji odleglych w sieci. W zwiazku z tym mam kilka pytan:
> - Czy w ogole zostalo przewidziane cos takiego jak wielu userow?

Jesli chodzi o prace trminalowa to teoretycznie nie, praktycznie da sie cos dlubac.
OS/2 to nie UNIX i jest obliczony na pracy z jednego stanowiska.

> - Czy istnieje cos takiego jak ich prawa dostepu do roznych czesci
> sprzetu i oprogramowania?

Dla telnetd to raczej nie. Chociaz sa rozszerzenia, ale ja ich nie znam.

> - Czy mozna tworzyc specjalne grupy, dla ktorych beda "pasowaly"
> odpowiednie prawa, zeby nie komplikowac sobie zycia.

Jesli chodzi o zasoby wspoldzielone (dyski, katalogi, drukarki, modemy) to mozna
dowolnie przydzielac prawa dostepu, dla uzytkownikow i grup. Zreszta jest to dosyc
podobne do Lantastic'a tyle ze kilka razy szybsze.
Mozna tez udostepnic katalog, ale tak ze uzytkownik ma dostep tylko do niego,
a do podkatalogow juz nie. Ogolnie jest to bardzo dobrze pomyslane.