Re: Zwiekszenie cache'a dyskowego

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 01:37:19 MET

On Mon, 24 Feb 1997 23:46:20 +0100 (CET), Grzegorz Szyszlo wrote:

>co ????? ja nic nie robilem i mi swap zawsze miedlil ile chcial.

odpowiedz nie na temat bo co ma cache wspolnego ze swap'em?

>on ma rozmiary dynamiczne. a te dwa parametry ktore mu podajesz,
>wcale nie dotycza wielkosci swap. czego dotycza ? nie wiem bo nie
>czytalem helpa na ten temat :) w kazdym razie ja profilaktycznie
>zwiekszylem obie wartosci czterokrotnie. mniej miedli dyskiem.

parametry te dotycza
  1. Wolnego miejsc na dysku w momencie kiedy system Ci da ostrzezenie
     ze mu sie konczy miejsce na swap'a
  2. Startowej wielkosci swap'a

Najlepiej wziac jakis programik ktory monitoruje wielkosc swapa
(jest ich od cholery na hobbesie) i przez kilka dni poobserwowac
do jakiej wielkosci zazwyczaj swap Ci rosnie, a potem ustawic ten
parametr na ta wielkosc (albo jeszcze wieksza). Zalety - system
szybciej wstaje i wogole szybciej chodzi. Swap, jak napisales,
ma wielkosc ktora sie zmienia dynamicznie - moze byc zarowno
powiekszana jak i zmniejszana, i choc zmniejszanie odbywa sie
zazwyczaj w "idle time" to potem znow potrzeba dodatkowego czasu
na jego powiekszanie. Ja mam startowa wielkosc 50MB i rzadko
zdarza mi sie by potrzebowal rosnac.

Grego

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi