Re: S3 Virge driver zjadl polskie literki

Autor: Tomasz Finke (tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 20 Feb 1997 - 15:21:14 MET

Artur Flinta (aflinta_at_ibm.uci.agh.edu.pl) wrote:

> A czy to S3 ma 1MB RAM? Bo jesli tak to o ile sie nie myle pomaga
> dolozenie drugiego MB.

Nie widzialem jeszcze Virge z 1MB, wiec pewnie ma przynajmniej 2 mega.
Tez mam taka karte z 2 MB i tez w Merlinie PL zniknely mi polskie znaki.
Pytalem o rozwiazanie na tej liscie i na comp.os2.setup.video, ale
rezultaty niestety byly znikome. Wszyscy czekaja na nowe sterowniki,
wersja obecnie dostepna na ftp.s3.com to 1.00.12 i pochodzi z sierpnia
1996. Nie mam na razie ochoty z tym walczyc, poniewaz bardzo intensywnie
uzywam Merlina do celow, do ktorych zadowala mnie 640x480x16.

Tomek

PS. Dolozenie drugiego megabajta rozwiazywalo klopoty z polskimi
znakami na kartach S3 z rodzin 86X, 96X i Trio, ale tez nie dla
wszystkich rozdzielczosci. Ciekawostka jest, ze IBM wiekszosc
swojego sprzetu sprzedawanego w Polsce standardowo wyposaza wlasnie
w karty na S3Trio 32/64 i oczywiscie z jednym megabajtem na pokladzie.
Klopotami z polskimi znakami IBM obarcza firme S3, ktora jest
autorem sterownikow do Merlina. IBM ograniczyl sie do umieszczenia
w README informacji o wystepujacych klopotach i tez sugerowal
dodanie do karty drugiego MB.