Re: merlin i NW 4.10

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 16:03:06 MET

Marek Łukawski <marekl_at_gdansk.sprint.pl> wrote:
>Czesc,
>jak zwykle (ostatnio) mam problem i po dosc dlugiej walce nie wiem co
>dalej robic.
>Rano postanowilem zainstalowac sobie w pracy merlina (do testow) i
>wszystko bylo pieknie ladnie, ale do czasu :(
>Czy ktos moglyby mi lopatologicznie podac jak naklonic merlina do pracy
>z nw 4.10
>1. gdzie podaje sie uzytkownika i inne dane dotyczace tego jednego
>ludzika (login, password, server i kontekst (do NDS'a)
>2. jak poprawnie skonfigurowac karte sieciowa i protokoly (wiem ze w
> [...]

odpal DOS, i sprawdz jaki adres masz na karcie protramem 3c5x9cfg.exe
lub podobnym. jak masz Pluj&Placz, wylacz ten badziew i ustaw
recznie IRQ i I/O .

Jak dopiero co zainstalowales, to zainstaluj jeszcze raz. nauczysz sie.
Ja przy instalacji wybralem netware,tcpip oraz ibmpeer.
z tego ostatniego mozesz zrezygnowac jak w okolicy nie ma innych warpow
albo windy95, lub nie planujesz dzielenia sie z kims zasobami.
zawsze mozesz to doinstalowac (ja mam doinstalowywany na jednym komp,
na drugim od poczatku).

Jak zobaczysz tabelke z karta sieciowa i parametrami, wybierz
karte sieciowa i nacisnij Edit albo Change (nie pamietam).
wybierz pole z adresem karty, powinien sie pokazac help
ze mozesz ustawic adres 300 , i wiele innych ustawien. to znaczy
ze to ta opcja.

Jak juz wszystko zainstalujesz, to zrob sobie upgrade serwisu netware.
plik jest dostepny w katalogu
ftp://pluton.pol.lublin.pl/sys/pub/ftp/os2/netware/ i tu bedzie
taki jeden *.exe . jest on sciagniety gdzies z
ftp://ftp.novell.com/pub/updates/nwos/ i dalej nie pamietam.
rozpakuj to gdzies na boku, odpal install i zrob samo uaktualnienie
plikow, bez modyfikacji jakiejkolwiek konfiguracji.

powinno chodzic jak trza. logujesz sie za pomoca programu pod ikona
w postaci czerwonej skrzyni z narzedziami "Netware Tools" . W menu Tools
wybierasz Directory Tree, wybierasz w odpowiedniej galezi usera,
klikasz na nim dwa razy i sie logujesz. potem sie podmapowujesz.
Ustawienia mozesz zapisac, dzieki temu potem je po prostu wczytujesz,
podajesz haslo i masz ustawienia jak przedtem.

ps: 32MB to w sam raz do komfortowej pracy w sieci z wieloma serwisami,
    ale ...... bez voice type !!! (sorry za wrzask :))