Re: NewsReader/2 V1.9 czy V1.1.9

Autor: Wojciech Schwanowicz (W.Sachwanowicz_at_bu.uni.torun.pl)
Data: Sun 16 Feb 1997 - 18:53:13 MET

In <330c2da7.4578163_at_news.nask.pl>, warta_olsztyn_at_telbank.pl (Grzegorz Bodaszewski) writes:

>Jest na pewno, ale nie pamietam, skad ja wytrzasnalem -
>z bouldera albo z hobbes. Tak czy owak - MIME nie obsluguje
>ani naglowkow nie wysyla, wiec z ogonkami nie mozna nim pisac :(
>
>Grzegorz Bodaszewski
>== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl

Pisze to na NewsReader/2 v1.9d-NLS (chyba od National Language Support)
mozna to dostac np. na :
http://www.leo.org/pub/comp/os/os2/leo/tcpip/news/index.html
(ale nie wiem czy to jest NLS). Jest tam jeszcze kilka innych narzedzi
do czytania news'ow.
W NewsReader/2 1.9d NLS mozna pisac i czytac(!) news'y w trzech standardach
ISO Latin 2, cp 1250 i IBM Latin 2(cp 852). Niestety informacja o tym w jakim
standardzie piszemy nie zachowuje sie automatycznie w naglowku (a
wlasciwie na jaki standard list zostanie przekodowany, bo zawsze piszemy w
IBM Latin 2). Jesli w czytanym liscie w NR/2 widzimy krzaczki to trzeba
wybierac inna strone kodowa i jeszcze raz "wciagnc" list az do skutku.
Jesli to nie pomaga, to strona kodowana jest np. w koi albo w innym
systemie i nic w NR/2 nie da sie zrobic.

Przy okazji czy ktos probowal czytac polska strone ogonkowa:
 http://www.agh.edu.pl/ogonki/pl.html
przy pomocy WebExplorera? Moj WebExplorer wer. 1.1h uparcie twierdzi,
ze nie zna typu dokumentu pl.html i proponuje zachowac to na dysku.
Po otwarciu pl.html z dysku, jako pliku, tekst wyswietla
sie prawidlowo sa nawet polskie literki w standardzie ISO 8859-2.
Pomijam fakt, ze na http://www.agh.edu.pl/ogonki/pl.html
o OS/2 nawet sie nie wspomnina.

Wojtek