Re: Skanowanie pod OS/2

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 11 Feb 1997 - 14:34:48 MET

Grego_at_RMnet.it (Gregorio Kus) wrote:

>Grzes! Nie czytales uwaznie!
>i tlumaczysz mi jak koniowi!

No dobra. Juz sie odkoniam :))))))))

>tyle to i ja wiem!
>ja nie pytam o roznice miedzy rozdzielczoscia faktycznie skanowana
>a interpolowana. W katalogu sa 3 powtarzam SLOWNIE: TRZY rozdzielczosci:
>optyczna, hardware'owa i max. interpolowana.

Dobra. Optyczna to taka, jaka widza czujniki. jest zalezna od konstrukcji
mechanicznej, ostrosci wiazki oswietlajacej itp.
hardwareowa to nic innego jak gestosc tych czujnikow, i precyzja ruchu
mechanizmu wzdloz (ewentualnie kiwania na boki:)))
A interpolowana to w jaki sposob elektronika interpretuje dane ktore przychodza
z czujnikow. czesc obrobki moze sie odbywac w samym skanerze, reszte
robi program.

>Dla mnie (taki ze mnie ignorant) hardware w skanerze to listwa
>z fotodiodami czy innymi elementami OPTYCZNYMI (opto-elektronicznymi).
>i tak to rozumiejac, gdyby nie bylo podanych ROZNYCH rozdzielczosci
>optycznej i hw, to bylbym przekonany ze to jedno i to samo.

No bo to nie jest jedno i to samo. Nawet jak obok czujnika przeleci jasny
punkt, to i tak troche go oswietli. dlatego optyczna rozdzielczosc moze
byc mniejsza.

>a poniewaz sa ROZNE to wlasnie chce wiedziec CZYM sie roznia.
>Interpolowana WOGOLE mnie nie interesuje bo interpolowana
>to sobie z rownie dobrym skutkiem moge dorobic
>
>Grego
>
>p.s.
>
>piszesz:

>to znaczy ze w duzej rozdzielczosci pojawiaja sie dodatkowo
>kropki ktorych w oryginale nie bylo?

>Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it Grego_at_cyberspace.org

Jakos musialem zaznaczyc ze w tych miejscach skanuje 'nicosc' :)))))

Znik, na prosbe Grega odkoniony :))))