Re: O co mu chodzi?

Autor: Andrzej J. Piotrowski (A_J_P_at_it.com.pl)
Data: Thu 06 Feb 1997 - 21:32:56 MET

On Thu, 6 Feb 1997 19:46:51 +0100 (CET), Tomasz Stafinski wrote:

>Zwykła VGA nie działa? Napisz co się konkretnie dzieje. Podejrzewam
>że któryś z zestawów driverów mógł podmienić jakieś pliki i stąd
>problemy.
Historia po kolei:
Niedawno był ten numer z ciągle włączającą się aplikacją. Poradziliści mi jak to załatwić.
Dopisałem w Config.sys linie Set Restartobj. i nie kasowałem Programs w lini Autostart.
System zabootował się bez problemów. Coś porobiłem, a następnie go poprawnie
wyłączyłem. Włączam rano, pojawia się logo OS/2, ładuje się config.sys, pojawia się kursor
myślenia, potem tapeta, potem normalny kursor i znowu kursor myślenia. Na tym staje -
kursor animowany się nie porusza, tzn. reaguje na mysz, ale nie animuje się. Nic się nie
pokazuje - żadne ikonki, Warp Center itd. Naciskam po jakimś czasie ctrl-esc po chwili
myślenia pokazuje się okienko gdzie widnieje Pulpit i Hyper Cache (taki program z Object
Desktop), próbuje kliknąć myszą, ale nic. Reaguje zato na klawiaturę. Przełączam się na
Hyper Cache, pojawia się okienko, ale bez zawartości, tzn. nie wyświetla napisu i ikonki
która powinna na nim być. No i to tyle. Uruchomiłem pmshell z lini poleceń, uruchomiło się
wszystko, tyle że wyskakiwał błąd, że nie może zapisać Os2.ini i że SWAP się przepełnia
(zostało jeszcze 420 MB!). W końcu SWP mu się przepełnił na amen i system z barwnym
komunikatem mówiącym, że się wiesza... powiesił się. Po jakimś czasie uruchomiłem z
restartu Pulpit Instalacyjny, OeS przestawił się na VGA, ja przerwałem pulpit inst. poprzez
ctrl-alt-del, zabootowałem normalny system (oczywiście zabootował się w VGA), wszystko
działało. Zainstalowałem z CD OS/2 ponownie drivery do mojej karty, zrebootowałem, OeS
włączył się od razu w takiej roździelczości i kolorach jak przed problemami. Wszystko
działało. Zrestartowałem do dosa. Po jakimś czasie znów do OeSa, ale numer ten sam co
przedtem. Powtarzam więc czynność z Pulpitem instalacyjnym i VGA, Ale to nic nie pomaga
tzn. na VGA system działa, a na SVGA nie. Powtarzam drugi raz, tym razem widać że system
bootuje się już w SVGA, ale w niskiej roździelczości. Mimo wszystko nie działa. Próbuje
uruchomić w VGA jednak tym razem i to nie działa - ten sam numer co przy SVGA. Na tym
stanąłem.

Mam kartę S3 Trio 64 Pro, drivery firmowe i te razem z OeSem, które są nowsze. Wszystko
działało bez problemów, aż do tej wieszającej się gry. Może animowane kursory są winne?

Lech Wiktor Piotrowski
a_j_p_at_it.com.pl
http://www.polbox.com.pl/lupus/gambler/index.htm
http://www.polbox.com.pl/lupus/telecom/index.htm