Netscape, FixPak, EMX i inne

Autor: Jan Nitecki (nitecki_at_novell.ftj.agh.edu.pl)
Data: Thu 05 Dec 1996 - 05:38:52 MET

1. Ostatnio zainstalowalem nowa werje Netscapa for WARP beta 2. Chodzi
swietnie, ale mam nastepujacy problem: po zamknieciu programu pojawia sie
blad dostepu do pamieci. System bez problemu obsluguje go, ale nie do
konca. Po uczynieniu aktywnym zarzadcy desktopu wirtualnego 9Lives!
system pada (to znaczy zyje, ale nie reaguje na mysz ani klawiature). Czy
komus pojawia sie podobny blad po zamykaniu Netscape'a ???. Jesli tak to
jak sobie z tym radzic

2. Samo zawieszenie systemu po j/w jest zapewne spowodowane nie
zainstalowaniem przezemnie FixPaka po zmianie dysku, wiazalo sie to z tym
iz gdy poprzednio mialem go zainstalowanego system zrobil sie
anglo-polski (uzywam WARPa PL), niekiedy pojawialy sie komunikaty itp po
angielsku. W zwiazku z tym mam pytanie czy ktos ma (ewentualnie, gdzie
mozna znalezc) FixPaka z polskimi zasobami, lub jak inaczej poradzic
sobie z tym problemem

3. Do pisania programow pod OSa uzywam kompilatora EMX+GCC dodatkowo
wykorzystuje pliki wykonywalne taze pod DOSem. Zauwarzylem ze uzycie
instrucji _beginthread itp. powoduje przy odpaleniu programu spod DOSa
padniecie systemu, wiaze sie to zapewne z tym ze EMX.EXE nie obsluguje
wielowatkowosci (tak mi sie wydaje w plikach .inf nie ma o tym ani
slowa), czy istnieja jakies inne moduly runtime dla DOS, ktore obsluguja
wielozadaniowosc ???.
Podobny problem jest z biblioteka Sockets takze ona z oczywistych powodow
nie pracuje pod DOSem, moze jednak ktos napisal dla siebie lub znalazl
gdzies biblioteke socketow dla DOSa pracujaca z Novellem.

Hej !!!