Re: Karta video 1MB -> 2MB

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 13 Nov 1996 - 14:44:47 MET

On Wed, 13 Nov 1996 11:29:58 +0100, Artur Flinta wrote:

>Hi !

>Ja tez mam Mach64 z 2MB, i aby uscislic, to w dokumentacji w formacie
>*.inf jest zawarta uwaga o zmianie ilosci pamieci.

moja to nie jest oryginalny ATI Mach64
lecz ASUS V264CT oparty na tym chipie

>W ogole
>Przeinstalowanie driverow wynika z tego, ze procesor Mach64 posiada
>zdolnosc zapisu (chyba w sobie) danych na temat rozdzielczosci,
>czestotliwosci odswiezania ekranu, przesuniecia obrazu, itd.
>Jak zapewne zauwazyles, podszas instalcji karty system generuje plik z
>infarmacja dla sterownika o dostepnych trybach i ich czestotliwosciach.

Moglbym przyjac to wytlumaczenie gdyby chodzilo o to ze nie
podniosla sie max. rozdzielczosc, czy o niepojawienie sie
trybow niedostepnych przy 1MB (np 800x600 true color)
ale te tryby ktore byly juz dostepne wczesniej - powinny
dzialac i to dzialac wykorzystujac 2MB do przyspieszenia pracy.

>Zmian karty nawet na taka sama, moze spowodowac, ze parametry
>w procesorze karty nie beda sie zgadzac z parametrami w pliku
>do drivera. A driver podczas tej operacji (kiedy generowany jest
>plik z informacja o czestotliwosciach) nie moze byc aktywny
>gdyz program generujacy ten plik moze zczytac nieprawidlowe
>informacje.

ten plik (masz chyba na mysli SVGADATA.PMI) nnie zmienil sie
wogole. I zreszta nie powinien, bo ilosc kolorow z czestotliwosciami
odchylania nie ma nic wspolnego, a jak mialem 640x400, 800x600
i 1024x768 tak mam. (moj monitor i tak nie wyciagnie 1152x864
ani tym bardziej 1280x1024)

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi