Interesująca konferencja

Autor: Jacek Krokosz <krokosz_at_IOd.krakow.pl>
Data: Mon 25 Feb 2002 - 14:51:37 MET

Szanowni Koledzy!
Przesyłam interesującą propozycję, którą otrzymałem ponownie z Muzeum
Okręgowego
w Toruniu oraz Toruńskiego Oddziału Stowarzyszenia Historyków Sztuki i
myœlę, że Was powinna zainteresować. Przepraszam za mylne podanie
adresu, spowodowane zresztą nie z mojej winy.
Łączę pozdrowienia
J. Krokosz
Kraków
Szanowni Pa?stwo,

Z satysfakcj? informuj?, ?e Muzeum Okr?gowe w Toruniu oraz Toru?ski
Oddzia? Stowarzyszenia Historyków Sztuki przygotowuj? III edycj? cyklu
Rzemios?o artystyczne i wzornictwo w Polsce, pt. LUDWISARSTWO W POLSCE
(pa?dziernik 2002 roku). Serdecznie zapraszam do udzia?u w sesji
naukowej pod takim samym tytu?em. Szczególnie zale?y mi na aktywnym
Pa?stwa uczestnictwie (jestem historykiem sztuki, tak wi?c ze
?rodowiskiem Pa?stwa mam niewielki kontakt – cho? staram si? go
nawi?za?).
Spotkania z tego cyklu po?wi?cone s? wybranym zagadnieniom z dziejów
rzemios? artystycznych w Polsce oraz wspó?czesnej ich kontynuacji
(wzornictwo, design, projekty autorskie). Generalnie celem konferencji
jest zebranie i zaprezentowanie nowych wyników prac badawczych,
prowadzonych przez specjalistów ró?nych dziedzin; a tak?e stworzenie
forum dyskusyjnego i mo?liwo?ci kontaktów tych?e specjalistów, co winno
doprowadzi? do efektywnej wspó?pracy w badaniach. Ten cel uda?o si?
zrealizowa? w przypadku dwóch odbytych ju? konferencji (Zegary
mechaniczne w Polsce, I.2000; Bi?uteria w Polsce, IV.2001).

Ludwisarstwo w Polsce – zagadnienia:
- terminologia
- zabytki, dzie?a sztuki ludwisarskiej – forma, tre?ci, znaczenie
- mistrzowie, warsztaty, organizacje cechowe
- technika i technologia wyrobów ludwisarskich, dawniej i dzi?
- funkcje wyrobów ludwisarskich (np. dzwonów) - w przesz?o?ci, w ?yciu
spo?ecznym gminy, miasta, itp.
- zabytki ludwisarstwa w Polsce – stan posiadania
- inna tematyka (np. dzwony jako instrumenty muzyczne)

Materia?y z sesji zostan? opublikowane, podobnie jak w latach ubieg?ych.

Zg?oszenia referatów prosz? nadsy?a? pod adresem Muzeum Okr?gowego w
Toruniu, w terminie do dnia 31. marca br. Wszystkim zainteresowanym
s?u?? wszelkimi informacjami na temat sesji.

Katarzyna Kluczwajd
dzialsztuki@wp.pl