Re: farby okretowe

Autor: Stanislaw Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sun 09 May 2004 - 09:41:53 MET DST

 Nasz naród byl przez 50 lat socjotechnicznie otepiany, mam na
> mysli szczególnie lata gierkowskie. Ciagle pokutuje mit tych czasów, moim
> zdaniem nieuzasadniony.
----------------------
100% racji. To byl prosty mechanizm: W Polsce komunizm zakonczyl sie (zeby
nie uzywac slów "zmarl" lub "zdechl") w latach 1968-1970. Zeby sztucznie
utrzymywac tego twora (czytaj: potwora) przy zyciu Gierek dostal pozwolenie
od wladz centralnych w Moskwie na wziecie duzych pozyczek na Zachodzie i
stworzenie sztucznego dobrobytu. Rozumowano tak: a potem zobaczymy, co
zrobic z tymi pozyczkami; wazne, zeby "sluszne" idee Lenina (czytaj okupacja
sowiecka w Polsce) trwaly nadal. Do dzis splacamy te pozyczki i m.in.
dlatego mamy taki "dobrobyt". A ludzie pamietaja tylko to, ze im zylo sie w
miare dostatnio (W OGÓLE ICH TO NIE INTERESUJE, ZE TO BYLO ZYCIE NA
KREDYT!!)
--------------------------
> Staszku skoro i ty, i ja, i moi znajomi, a mam ich paru, nie popieraja
osoby
> Leppera, malo tego tepia jego, to skad, PYTAM tak wielkie poparcie jego
> formacji?
--------------------------
Komunisci ani na chwile nie oddali wladzy w telewizji, a ten wlasnie srodek
mas. przekazu ksztaltuje w znaczn. stopniu pogl. spol. W takiej czy innej
formie rzady solidarnosciowe byly osmieszane za pomoca TV w oczach
spoleczenstwa, a "Samozaglada" = (zbrojne ramie SLD) bylo stale holubione
zarówno przez SLD jak i TV. Wiec nic dziwnego, ze spoleczenstwo glosuje albo
na Millera, który jawnie obiecuje gruszki na wierzbie, albo na Lepera, który
obiecuje Eldorado i ze pozamyka zlodziei (gdyby na powaznie mial zamiar tego
dokonac - musialby zamknac siebie i swoich przyjaciól z SLD).
        No i mamy taki rezultat, jaki mamy. A do tego nastepna sprawa.
Niektórzy stawiaja niemadre pytanie: "Ryszard Kuklinski byl bohaterem czy
zdrajca?"
Odp. jest b. prosta: jesli PRL byl niepodleglym panstwem, to Kuklinski byl
zdrajca, ale jesli PRL byl pod okupacja sowiecka - to Kuklinski byl Wielkim
Bohaterem (okupacja ta polegala na calkowitej zaleznosci PRL od wladz
centralnych w Moskwie).
        No teraz, to juz na pewno nalezy mi sie kopniak za poruszanie
tematów niechemicznych, przepraszam, poprawie sie. Dodam tylko, ze reakcje
spoleczne sa o wiele bardziej skomplikowane od najbardziej zlozonych,
chemicznych ukladów reakcyjnych.
sp