Autor: Krzysztof Grabiński (k.grabinski_at_lacma.com.pl)
Data: Mon 22 Dec 2003 - 11:56:43 MET

Panowie!!!

JAk juz zauważyliscie moze, fizyke banałów juz przerobiliśmy. A teraz moze sprawdzimy z czego sie slkada cola vel papsi, jakie jest ich napiecie powierzchniowe (jak znajdziemy kogos kto posiada mozliwości i checi by zajac sie tak blachym tematem lub kogos kto sie juz na tym zna) i jaki mechanizm wywołuje tak intensywne wydzielanie sie CO2 z przesyconego roztworu Coli, bo rzeczywiscie woda sodowa nie wybucha tak intensywnie.

Jeżeli moge cos zasugerowac to karmel (czyli produty reakcji Maillarda) oraz kwas ortofosforowy mogą mec cos z tym wspolnego. moze radykalnie zmniejszają napiecie powierzchniowe.

Pozdrawiam

Krzysztof Grabiński