Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Thu 11 Mar 1999 - 14:25:46 MET

> Kwestia zdefiniowania gory :-). Kiedys widzialem film pokazujacy
> odcinek szosy gdzie to zjawisko dalo sie zaobserwowac. W filmie mozna
> oczywiscie wszystko, ale to mialo calkiem naukowe wyjasnienie. W
> poblizu byly bogate zloza wysokoprocentowej rudy zelaza o duzo
> wiekszej gestosci niz otaczajace skaly. O ile wiem, badanie anomalii
> grawitacyjnych tak jak i magnetycznych to rutynowa metoda w
> poszukiwaniach geologicznych.

A zatem to tak jak z reakcjami oscylacyjnymi - niektorzy w nie nie wierza pomimo, ze one istnieja.

> O ciele astralnym wypowiadac sie nie bede. Nie jestem fizykiem :-)

Fizycy jak widac twierdza, ze ono nie istnieje, ale samo zjawisko, ktore umozliwia (o ile zalozymy, ze ludzie mowia prawde) widzenie tego co sie znajduje w pokoju obok, czy na sasiedniej ulicy, pomimo ze czlowiek sobie spokojnie lezy wydaje sie warte zbadania i wyjasnienia. Watpliwe, zeby to sie udalo pojedynczemu fizykowi. Tu sa potrzebne badania na szeroka skale, ale...
Zreszta kto wie co sie dzieje w tajnych wojskowych laboratoriach. Wlasnie ta niepewnosc odnosnie tego co sie tam dzieje poteguje ludzkie spekulacje i wzmacnia plotki odnosnie zjawisk niewyjasnionych. Moze wlasnie dlatego nie ukazala sie zadna kolejna publikacja odnosnie antygrawitacji, gdyz prace sa prowadzone, ale nie moga byc publikowane? Nadmierna tajemniczosc i zbyt duza ilosc pytan jakie sie pojawiaja, jest jeszcze jednym czynnikiem zniechecajacym powaznych naukowcow do zajecia sie tego typu sprawami (przelomowymi, gdyby sie potwierdzily, osmieszajacymi w przeciwnym wypadku).

> Czy na pewno byly to obroty na sekunde? Typowo podaje sie na minute.

Nie wiem, trzeba by odszukac ten artykul - moze tam jest min.? W kazdym badz razie szybkie wirowanie jako metoda do zmniejszenia grawitacji juz nie raz sie pojawiala w roznych, nie zawsze naukowych doniesieniach.

ak