Re: [WINNT] Wygodne jednorazowe połaczenie dwóch komputerów przez LAN

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Wygodne jednorazowe połaczenie dwóch komputerów przez LAN
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Thu, 26 Jan 2023 20:26:27 GMT
in <news:63d29304$0$19617$65785112@news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

> No.
> To może być już szybciej.
> Tylko co w przypadku braku routera?
> Czyli ad hoc skrętka z jednego do drugiego komputera?

W routerze miałbyś włączone dhcp i izolowaną drugą sieć na gniazdkach
RJ45 niezależną od wifi. Wtykasz kabel i już.

W przypadku braku routera musisz w kazdym laptopie kompie gościu wpisać
statyczne IP i maskę podsieci.

start -> uruchom -> ncpa.cpl

Potem ew skasować wpis bo ktoś niegramotny może mieć problem bo sie
podlaczy kablem i nie ma neta a był.

czyli zamiast
dhcp - kabel prosty - router - kabel prosty - dhcp

masz
statyczne ip - kabel cross - statyczne ip
192.168.100.11 - kabel cross - 192.168.100.12
255.255.255.0                  255.255.255.0

Nie wiadomo czy kabel prosty zadziała bez problemu
choć w nowożytnych kompach w 2023r powinien.

> Chodziło mi o to, czy da się tak szybko i wygodnie podłączyć
> zamiast takiego dysku po usb drugi komputer za pomocą ethernetu i
> skrętki.

Wiem. Da się ale im lepiej sie przygotujesz tym pojdzie to gładko.
Będziesz leniwy będa problemy i strata czasu.

Aha adres FTP

ftp://192.168.100.11

nie działa już w nowych przeglądarkach Firefox i Chrome bo user
tiktokowy debil mógłby sobie zrobić kuku.

działa jeszcze w Internet Explorer i chyba w Edge.

--
Piter

https://www.irfanview.com     https://vivaldi.com
https://www.faststone.org     https://www.veracrypt.fr