Re: [WINNT] JEBAĆwindows10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] JEBAĆwindows10
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 12 Aug 2022 13:17:27 +0200
On 12/08/2022 12:35, _Master_ wrote:
Nie pamiętam. To bez znaczenia. Z resza ja się nie "wykłócam"
Nie? ;-)

Nie. W tym wypadku szkoda czasu.

Nie zaprezentowałeś żadnych faktów. Nie masz pojęcia co "wyprodukowałeś"

Mam. Ale jeśli chcesz, abym teraz przedsatwiał dowody, po blisko 20 latach, to wybacz, ale mam kanapki do zrobienia.

Na monitorze wyglądało na CZARNE.

Nie, to w kodzie PDFa wyglądało na czarne.

To jest róznica w pojmowaniu co wysyłam do drukarni. Wysyłam dane, które potrafie prawidłowo ocenić metodami wykraczającymi poza pojmowanie pierwszego lepszego klikacza w naświetlarkę. Wysyłałem CMYK 0 0 0 100, tak stanowił kod w PDFie. Dla sportu, ponieważ fop potrafił to równiez, wygenerowałem inny format (ps chyba, nie pamietam już) z identycznym skutkiem. Litery czarne, obrazki wyblakłe.

Jak już mówiłem, pracownik przyznał się, że to wina profilu. Ale oni mają dobrze, bo ma być źle i to jest dobrze.

Mam żałosną hipotezę: oszczędzali farbę.

PS. Czy wiesz że nawet 100K w apli nie będzie tak samo ładnie czarne jak małe litery? A zwłaszcza kiedyś jak się "czarnuchy" puszczało z drukarki laserowej i kalki?

Jeśli widzisz raster, to nie ma znaczenia. Raster świadczy o tym, że *coś* po drodze zredukowało czerń do szarości. technologia druku nie ma tu nic do rzeczy. Druakrki laserowe też drukują czarne powierzchnie sypiąc skąpo tonerem, nie bez powodu (choć przynajmniej są na tyle przyzwoite aby podbijać kontrast na krawędziach).

DLATEGO wybrano drukarnie a nie ziutka z laserówką. Aby nie było oszczędzania.

I przywaliłem głową w profil jakiegoś Janusza DTP.

Samo życie.

Jak widzisz nawet prosty druk w 100K można koncertowo spierdolić. Również przez złe przygotowanie pliku

Niewątpliwie, jak przygotuje plik ps z czarnym prostokątem z K=100 to też koncertowo spieprze. Własnie to jest cała przygoda z "byciem na pieńku z DTP". Zawsze istnieje jakaś idiotyczna wymówka. Zawsze. Dlatego trzymam się od lat z daleka od drukarzy, chroniąc resztki logiki. To ich "czarne nie jest czarne" w przypadku wydruku cz-b z K=100 jest co najmniej wątpliwe na gruncie czystej fizyki.