Re: [WINNT] [ot] electromailer - kto uzywa + opinie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] electromailer - kto uzywa + opinie
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 15 Feb 2022 01:05:46 +0100
Dnia Mon, 14 Feb 2022 22:08:42 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

> Zadaj konkretniejsze pytanie, bo na pytanie czym się charakteryzuje
> Delphi stare i nowe trudno odpowiedzieć. Delphi jak każde środowisko
> ewoluuje, dodawane są nowe featuresy do języka, nowe możliwości do RTL itd.
> Delphi dziś potrafi np. kompilować kod na Androida, Linuxa i OSX. Jak
> pisałem wcześniej umie też poza x68 (32 bity) także x64. Ma wiele nowych
> klocków w języku, podąża na światem, ale z dużym opóźnieniem i w
> zasadzie poza utrzymywaniem starego softu jakiekolwiek inne użycie to
> pakowanie się w za ciasne szelki. Jest w cholerę drogie, zabugowane,
> [...]

Ok. Konkretniej: siedzę w oprogramowanich dla firm.
W czasach DOSa pisane były m.in. (i ja też pisałem) w Clarionie dla DOS.

Później Clarion dla Windows i dalej przesiadka już na Visual.
I w zasadzie ten ostatni się sprawdza: w miarę do ogarnięcia współpraca ze
środowiskiem, z bazami danych, różne eksporty i importy damych, API.
Bezproblemowa współpraca z androidami, bezpośrednia wymiana danych on-line
via http/https i podobnie.
Mam na myśli np Comarch (wcześniej CDN) i Soneta (wcześniej też CDN).

To jest dobre, że użytkownik końcowy programu może sobie ustawiać kolumny
jak chce i jakie chce, może wyciągać nowe kolumny pisząc zapytanie w SQL.
Wystawione API, więc programy pół-otwarte - można im wciskać do środka
skrypty js, vb, sql, można pisać zewnętrzne oprogramowanie współpracujące
przez API albo bezpośrednio gmerające w bazie danych SQL.

Właśnie pytałem w tym aspekcie - część dystrybutorów pisała dodatki do
Optimy czy CDN-XL w Delphi. Chodziło to ewidentnie szybciej, niż spuchnięte
kobyły robione w Visual C# czy czymś podobnym. Ale z rozmów innych ludzi
wygląda właśnie na to, że Delphi pozostał chyba gdzieś na etapie Windows
95, abstrahując już od jego znacznej ceny.

--
Pozdrawiam.

Adam