Re: [WINNT] zaszyfrowanie latopa VeraCryptem

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] zaszyfrowanie latopa VeraCryptem
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Mon, 21 Feb 2022 12:52:49 GMT
in <news:suvo4u$di7$1@dont-email.me>
user heby pisze tak:

> Jesli to tylko proste programy do poczty/komuniakcji, to może
> zamiast szyfrowac *wszystko*, przenieś się do maszyny wirtualnej i
> szyfruj tylko jej dysk. Masz wtedy znacznie więcej mozliwości
> manipulowania systemem, a maszyna wirtualna dla takich prostych
> duperelek niczym nie rózni się od normalnego systemu.

to na razie dla mnie zbyt skomplikowane, potrzebuje na szybko
być może zmienię stancję

ale nie pomyślałem o tym

> Możesz też rozważyć przeniesienie tych programów na dodatkową
> partycię i szyfrowania wyłącznie jej (niekóre programy wystepują w
> wersji portable, np. Thunderbird).

To chyba nic nie da bo zanim podmontujesz tę partycję jako np dysk Z
windows wyrzuci te programy z aktywnych i stracą dostęp do neta

> Paranoja podpowiada, że coś może zostać w SWAPie.

na to jest sposób kasowania czy nadpisywani swap
winda zamyka się trochę dłużej

mam to włączone, nie odbieram jako uciążliwe.

--
Piter

Adam i Ewa zostali wypędzeni z raju
za karę dostali Windows 10