Re: [WINNT] [ot] electromailer - kto uzywa + opinie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] electromailer - kto uzywa + opinie
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 15 Feb 2022 21:44:57 +0100
Dnia Tue, 15 Feb 2022 11:05:57 +0100, Roman Tyczka napisał(a):

> Nie znam Clariona, czy te cechy które opisujesz, czyli możliwość pisania
> skryptów, dostępne API, wsadzanie dowolnych zapytań SQL to są cechy
> środowiska Clarion i każda aplikacja clarionowa to umie out of the box?
> Czy też te ficzery są stworzone przez deweloperów aplikacji typu Comarch
> czy Soneta?

Za szybko czytasz.
Jeszcze raz: "Później Clarion dla Windows i _dalej_ przesiadka już na
Visual. I w zasadzie ten ostatni się sprawdza".
Ten ostatni, czyli właśnie środowisko dotNetowe.
Clarion, a w zasadzie aplikacje w nim pisane były dość hermetyczne.
Wkurzające mocno było choćby to, że reinstalacja aplikacji wymagała
reinstalacji całego systemu operacyjnego.
No ale cóż - aktualnie też jest sporo innych aplikacji windowsowych,
wymagających restartu całego środowiska. Widocznie Bill G. nigdy nie
słyszał o linuksach ;)

> [...]
> powoli topnieć i choć jeszcze dziś da się spotkać aplikacje pracujące
> pod dosem, gdzieś w zapyziałym warsztacie, to jest to tylko statystyczny
> szum.

> C# i.NET to jednak inne środowisko niż Clarion, nie nazwałbym go
> spuchniętym i nie sądzę, że aplikacje w C# są w ogóle wolniejsze niż w
> Delphi czy czymkolwiek. .NET jest bardzo zaawansowanym i szybkim
> środowiskiem uruchomieniowym. Oraz bardzo nowoczesnym. Myślę, że gdy o
> Clarionie i Delphi świat dawno zapomni to C# i .NET będą w światowej

Spojrzałem na exeki. Rzeczywiście, niewielkie.
Zastanowiłem się trochę - narzut może być, jeśli ktoś dorzuca do projektu w
Visual "wszystkie" biblioteki, jakie znajdzie.
Natomiast powolne działanie: widuję programy pisane przez kogoś, które to
samo zadanie robią czasem wielokrotnie szybciej, niż program pisany w
Visual C#. Ale tutaj może być (i na pewno jest) wina SQL-a w niezbyt chyba
udanym wykonaniu MS, oraz (co być może ważniejsze) - umiejętność pisania
zapytań czy skryptów w języku SQL, używanie widoków, nie używanie pętli
zagnieżdżonych, wiedza jak działa kursor i kiedy go stosować itd.

Z tego wynika, że muszę zrewidować swoje poglądy, bo problem raczej nie
tyle w środowisku, co w głowie.

--
Pozdrawiam.

Adam