Re: [WINNT] Dell obibok

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dell obibok
From: trybun <MaLeChSo@jachu.cb>
Date: Sat, 5 Feb 2022 12:04:31 +0100
W dniu 05.02.2022 o 11:22, Adam pisze:
Dnia Sat, 5 Feb 2022 08:42:17 +0100, trybun napisał(a):

W dniu 04.02.2022 o 15:49, Adam pisze:
Witajcie.

Mam problem z Dellem Latitude 3550.
Prawie nie da się pracować: pokazuje zegar 0,48 GHz.

Sprzętowo: i5 5200U / 16GB RAM / SSD ADATA SU800
OS: Win 10 Pro x64 build 21H2

W zarządzaniu energią dałem praktycznie na full: minimalna prędkość
procesora 80% / max 100%, wszystkie oszczędzacze wyłączone.

Przez pewien czas chodzi dobrze, później znów bardzo mocno zwalnia.
Wyłączyłem w BIOSie Intel SpeedStep, chwilę posiedziałem przy nim i było
dobrze.
Dziś znów mi kobita narzeka, że nie może pracować - znów widzę, że zegar
chodzi na 1/4 prędkości :(

Co za uparte bydle?
Co można zrobić?

Jako że sam mam problemy z przegrzewaniem się kompa - na to stawiam w
tym przypadku.
Raczej nie:
1. Maszyna po leasingu, przepracowała tylko kilkadziesiąt godzin w biurze,
potem firma zgłosiła upadłość. Wygląda praktycznie jak nówka.
2. Wentylator działa prawidłowo - zakres od zera do wysokich obrotów przy
obciążeniu. Czuć ciepło już przy niewysokich obrotach, co sugeruje wysoką
sprawność chłodzenia. W związku z tym  throttling raczej można wykluczyć.

Mam jeszcze dwa identyczne. Jedmego z nich na razie nie sprawdzałem. Na
drugim zainstalowałem Windowsa z obrazu od Della (wygenerowanego pod
konkretny Service Tag) i ten wydaje się pracować normalnie.

Natomiast ten pierwszy, "trefny", ma dysk przeniesiony razem z systemem ze
starszej maszyny Lenovo. Ale zostały doinstalowane i upgradowane wszystkie
sterowniki Dela. Mimo to coś go boli. W logach systemowych nic nie widzę.

Mój komp też jest nowy. Jednak sytuacja wygląda nieco inaczej niż na Twoim. Otóż różne niepożądane efekty wynikające z przegrzania występują na nim tylko gdy jest uruchomiona jakaś gra, dość wymagająca gra. Aby mieć pewność że nie chodzi o przegrzewanie na Twoim sprzęcie proponuję zainstalować jakiś program diagnostyczny, np Speccy, i na nim sprawdzić czy z temperaturą wszystko ok. Speccy pokazuje temperatury CPU, Płyty Głównej czy dysków.