[WINNT] mmc.exe nie otwiera plikow/przystawek *.msc

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] mmc.exe nie otwiera plikow/przystawek *.msc
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Wed, 17 Nov 2021 02:03:53 +0100
[windows xp]
awaria polega na tym, ze zaden plik/przystawka *.msc nie daje sie uruchomic. Ani poprzez zwykly klik w jakikolwiek plik *.msc, ani poprzez otwarcie konsoli mmc.exe (jest w systemie) , a w niej: plik > otworz... (jakis *.msc). Komunikat zawsze jest taki: https://i.imgur.com/DwuCn9y.png. Czyli skojarzona z *.msc konsola mmc.exe nie dziala prawidlowo. To jest, ztcw w sieci, znana awaria, cudowne recepty na reperacje (przykladowo: https://pogotowie-komputerowe.org.pl/jak-naprawic-pliki-msc-ktore-sie-nie-otwieraja) niestety nie dzialaja u mnie.

z drugiej zas strony jest tak, ze prosty program nirsoftu ktory pokazuje wszelkie istniejace w systemie przystawki *.msc (tutaj jest ich skrocony spis):
https://i.imgur.com/joX6wkU.png
- pozwala na kazdej przystawce prawoklikiem otworzyc ja za pomoca... konsoli mmc (!). Czyli jakas tam droga "na okraglo" do przystawek jest i to za pomoca konsoli mmc. Tajemnicza sprawa.

Moze jednak ktos zna cos reperujacego ten klops?
(myslalem np. o... nakladkowej instalacji MMConsole w systemie, bo moze cos polamalo sie glebiej, ale udalo mi sie znalezc tylko ang. wersje WindowsXP-KB907265-x86-ENU.exe, polskiej nie moge znalezc,a to powinno zainstal. MMC 3.0, ktore i tak juz mam w syst.)

  • [WINNT] mmc.exe nie otwiera plikow/przystawek *.msc, 1634Racine <=