Re: [WINNT] Połączenie VPN

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Połączenie VPN
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 16 Nov 2021 10:49:41 +0100
Dnia Mon, 15 Nov 2021 16:17:41 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Pewnie ten VPN będzie konfigurowany na routerach, nie na Windowsie. W każdym

Gwoli ścisłości dodałbym: na routerach i na switchach. Ale to już wykracza
poza temat.
Aczkolwiek spotkałem ostatnio w międzynarodowej firmie z ichnimi
informatykami, że w dwóch spośród kilku uddziałów w Polsce ustawili tak
samo: 10.9.9.0/24 i się dziwili, że "VPN czasami nie działa".

> razie nie bardzo rozumiem cel tego wątku. VPN jest standardową metodą
> łączenia oddziałów firmy w jedną sieć. Nie ma to związku z Windowsem.

Gorzej, jak się chce zarządzać innymi, mniej typowymi rzeczami: np.
klimatyzacja Fujitsu albo Sinclair - na LAN zarządzanie działa, na WAN już
nie. Nie wiem, dlaczego, na razie nie wnikałem.

--
Pozdrawiam.

Adam