Re: [WINNT] jak zaszyfrować dysk 2TB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] jak zaszyfrować dysk 2TB
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Sun, 17 Oct 2021 10:48:05 +0100
in <news:skglme$n5l$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
user m4rkiz pisze tak:

> wygląda że w opcji quick veracrypt zgłasza zapotrzebowanie na
> 200GB plik a windows tworzy ten plik i zapełnia go 'zerami',
> praktycznie nie używam kontenerów więc nie pomogę

acha

Potem poczytałem, że ludzie dociekliwi-klikacze-kazdego-guzika,
wybierali opcję format zwykły nie bojąc się jego długotrwałości i wtedy
proces tworzenia kontenera można ukończyć i widać ile zostało czasu do
końca.

Czyli twardziele czekający po dwa dni byli w ślepej uliczce. Kontener
200gb, w opcji normalne z zamazywaniem, pełny format tworzył się
45 minut, 100gb tworzył sie 19 minut przy prędkości zapisu 135MB/s

Mogłem zrobic taki kontener na dysku NVME ale nie mam pod ręką wolnego
z 200gb miejsca.

> problem nie występuje w przypadku partycji

no właśnie

Najszła mnie refleksja czy nie zacząc używać partycji bo takiego
kontenera 200gb to ja nigdzie już sobie nie zbakupuje w całości chyba
że pójde do sklepu po następny dysk ;)

--
- mój Jezu! dałeś ludziom uszy a wcale Cię nie słuchają
- w 2020r będzie wielka zaraza synu