Re: [WINNT] Odświeżenie numeracji portów COM

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Odświeżenie numeracji portów COM
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Thu, 14 Oct 2021 20:52:01 +0200
Adam w news:ryeiqzn5px4m.1w8359xb3g82g$.dlg@40tude.net
Witajcie.
Pytanie mam takie: co zrobić, aby Windows zaczął używać niższe,
niewykorzystane numery portów COM?
Aktualnie wchodzi mi już na COM70, a wykorzystanych aktywnych mam tylko
kilka.
Nawet po wykonaniu batcha:
set DEVMGR_SHOW_DETAILS = 1
set devmgr_show_nonpresent_devices=1
start devmgmt.msc
pokazuje mi kilkanaście dalszych, aktualnie nie podpiętych (modemy,
drukarki fiskalne, kopie elektroniczne drukarek fiskalnych, BT).
Natomiast Windows uparcie dodaje wysokie numety.
Da się przywrócić automatyczną numerację od niskich numerów?

dorzuce swoja ciekawostke:
na COM-ach jest tylko jedna sprawa --> https://i.imgur.com/bFVg3HP.png, ma numer... = 71, a we wlasciwosciach --> https://i.imgur.com/adQocDL.png, chociaz nic wiecej nie jest wykorzystywane.
przy okazji:
ma to jakies (istotne) znaczenie? *trzeba* wyzerowac wartosc ComDB?