Re: [WINNT] CMD i domyślna ścieżka na starcie C:\Documents and Settings

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] CMD i domyślna ścieżka na starcie C:\Documents and Settings\Administrator
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Sat, 2 Oct 2021 12:02:59 +0200
Uruchamiają ze skrótu owszem jest we właściwościach skrótu linia "Start in" i tam mogę sobie ustawić w jakim katalogu ma wystartować CMD.
Można więc bez problemu uruchomić, gdzie CMD od razu się zgłosi jako np:

D:\>

Pojawia się pytanie.
Czy da się tak sklecić skrót z którego startujemy, aby np. po uruchomieniu CMD przez skrót, zgłosił się ze zdefiniowanymi
parametrami dla danego programu?
Np. mając na dysku D aplikację youtube-dl.exe
Czy da się tak skonfigurować skrót aby uruchomiony z niego CMD zgłosił się od razu jako np.

D:\> youtube-dl.exe -F

Tak aby za każdym razem nie trzeba było za każdym nowym rozruchem CMD klepać "youtube-dl.exe -F", tylko sam skrót uruchamiający CMD pakował wszystkie potrzebne parametry na linię, a ja sobie już do takiego gotowca tylko będę doklejał link do strony. Czy da się dopisać gdzieś do skrótu aby ten parametr "-F" był już zapakowany na starcie w linii? Czy raczej to już można zrobić tylko z poziomu pliku BAT? Jeżeli tak to prosze o takowy wsad do pliku, który zapakuje do linii komend po rozruchu sam program i parametr (parametry) z nim związany. Czyli całą gotową zdefiniowaną wcześniej linię.