Re: [WINNT] Komputer nie może nawiązać połączenia z inną sesją konsoli

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Komputer nie może nawiązać połączenia z inną sesją konsoli
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 29 Sep 2021 00:58:49 +0200
Dnia Tue, 28 Sep 2021 23:28:35 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Wygląda jakby był problem z pomylonymi nazwami i komp próbuje się połączyć
> sam ze sobą a nie z komputerem zdalnym. Jakie są te nazwy? Czy możesz
> pingować po nazwie? Jakie IP wtedy odpowiada?

Ping po nazwie działa prawidłowo.
Ja raczej się nie mylę. Siedzę w tym od IPM XT.
Pierwsza rzecz, która była robiona na windows, to zmiana nazwy z randomize
na docelową dla klienta.
Działa też prawidłowo NET USE X: \\TREFNY_KOMP\UDZIAL

Natomiast mała poprawka:
Nie sprawdzałem logowania do rdp na całkowicie surowym windows, tylko po:
1/ Instalacja NOD32 (z reguły pierwsza rzecz, jaką robię na surowych
windowsach)
2/ doinstalowaniu dotNET 3.5 oraz Hyper-V, platformy funkcji Hyper-v i
platformy maszym wirtualnych.
Natomiast chwilę później stwierdziłem, że jednak w tym przypadku lepszy
będzie VirtualBox, więc zdezinstalowałem trzy ostatnie związane z Hyper-V.

Dopiero wtedy zacząłem próbować łączyć się rdp.

Nie wiem, czy jest jakaś możliwość zdiagnozowania problemu, choćby z
ciekawości. VirtualBox ma włączony swój RDP, ale na 3390, więc się nie
kłóci z hostem.
Może zmienię wf.msc na ten z NOD32 i włączę logowanie transmisji z TCP3389
- może mi coś pokaże. A może coś znajdę w PowerShell: Get-EventLog (nie
znam, nie używam)  albo choćby w windowsowym eventvwr.msc

--
Pozdrawiam.

Adam