Re: [WINNT] CMD i domyślna ścieżka na starcie C:\Documents and Settings

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] CMD i domyślna ścieżka na starcie C:\Documents and Settings\Administrator
From: m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>
Date: Sat, 4 Sep 2021 21:05:41 +0200
W dniu 23.08.2021 o 15:10, jedrek pisze:
Czy wiersz poleceń może być domyślnie uruchamiana na innej ścieżce?
Np. uruchamiając CMD

jak?

od razu niech się zgłasza na ścieżce D:\nazwa katalogu
Są jakieś przeciwskazania? Gdzie to zmienić? Bo w rejestrze wartości
"C:\Documents and Settings\Administrator" jest zatrzesięnie.

Zmiana po to by za każdym razem nie trzeba było ręcznie klepać ścieżki do
programu, który chcemy uruchomić z linii komend.
Czy raczej pozostaje klecić gotowce *.bat-y?

Zajrzałem do System Properties->Advanced->Environment Variables nic tam nie
wypatrzyłem co by mogło wpływać na tę startową ścieżkę dla CMD.

jak ze skrótu to we właściwościach masz "rozpocznij w", popatrz też na opcję "Open command window here", albo dodaj katalogi z programami które uruchamisz do PATH

  • Re: [WINNT] CMD i domyślna ścieżka na starcie C:\Documents and Settings\Administrator, m4rkiz <=