Re: [WINNT] wymiana dysku systemowego W10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] wymiana dysku systemowego W10
From: Sushi Master <su@shi.master>
Date: Tue, 31 Aug 2021 23:09:41 +0200
Wed, 25 Aug 2021 17:56:12 +0200, Sushi Master <su@shi.master>  wysmarował:

> W lapku trzeba wymienić dysk z systemem W10 wraz z oprogramowaniem różnym na
> większy
> nowy.
>
> Czy ma sens użycie funkcji wbudowanej:
> Panel sterowania\Wszystkie elementy Panelu sterowania\Kopia zapasowa i
> przywracanie
> Windows 7 (nawet opisu nie zmienili na Windows10 ????)
>
> - czy odtworzy system na świeżym/z opakowania HD, czy stworzy wymagane
> partycje EFI itp?
> - czy zrobi i odtworzy obraz wraz z zainstalowanymi programami?

Nie pomogliście za bardzo ;-)

Ale miałem czas na zabawę i wykorzystałem to natywne narzędzie
do przeniesienia systemu W10 w całości z dysku na dysk.
Jak się okazało:
 -funkcja robi obraz całego dysku z W10 wraz z partycjami EFI itp.
 -robi też bootowalną płytkę/pena z oprogramowaniem instalującym system z obrazu
 -wszystkie partycje odtworzyły się prawidłowo lecz w tym samym rozmiarze
 -więc trzeba było systemową rozciągnąć na nowym dysku osobnym stafem
Operacja się udała, pacjent przeżył 👍

SushiMaster