Re: [WINNT] wymiana dysku systemowego W10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] wymiana dysku systemowego W10
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Fri, 27 Aug 2021 12:28:47 +0200
Najlepiej do klonowania starego dysku użyj programu oferowanego przez
producenta tego tajemniczego nowego dysku.
Uważaj w opisie programu, czy najpierw się klonuje dysk, a dopiero później przepina, czy może najpierw się przepina dyski, a dopiero wówczas klonuje. Z innych "niezależnych" najlepiej mi działa Clonezilla (u mnie startowana z CD, bo wszędzie mam stacje jakby co na USB), tylko się trzeba chwilę przyzwyczaić do wyglądu i zadumać nad podstawowymi pytaniami o co chodziło twórcy. Wystarczy "begginers mode". Z tym że jeśli robisz to pierwszy raz to zawsze jest niezerowe prawdopodobieństwo, że "stary" dysk nadpiszesz czystym nowym i nieszczęście gotowe. Na takie okoliczności przydaje się ostatni backup, przynajmniej danych. Ja zwykle robię Clonezillą obraz używanego dysku (kopię) na jakiś serwer, weryfikuję (pytanie Clonezilli) i dopiero żongluję dyskami.
A w Windowsach to zawsze warto przed czymś istotnym zrobić sobie punkt
przywracania, na wszelki wypadek.

-----
W lapku trzeba wymienić dysk z systemem W10 wraz z oprogramowaniem różnym na większy nowy.