Re: [WINNT] Windows 10 i karta graficzna AMD Radeon HD7000

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 10 i karta graficzna AMD Radeon HD7000
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Tue, 24 Aug 2021 18:40:34 +0200
Osoba podpisana jako Tomasz <jopotam@gmail.com>
w artykule <news:6124a012$0$499$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

W dniu 23.08.2021 o 20:32, Irokez pisze:

Do HD7000 bez problemu są sterowniki:
https://www.amd.com/en/support/graphics/amd-radeon-hd/amd-radeon-hd-7000-series/amd-radeon-hd-7350 Catalyst Software Suite 15.7.1 WHQL
zarówno Windows 10 32bit jak i 64bit
Dzieki za link, mam Radeon HD7000 ale jakoś sam nie znalazłem tych sterowników do HD7350, bo szukałem dokładnie dla HD7000. Ściągnąłem, zainstalowałem i nadal to samo, wtedy przypomniałem sobie co radził Sławek. Po podłączeniu kablem DVI wszystko wróciło do normy i monitor działa już z właściwą rozdzielczością.

HD7000 to jest oznaczenie serii, nie ma żadnego modelu z takim numerem, są numery od HD73x0 do HD79x0. Numer 7000 ma tylko stara karta AGP Radeon 7000. Wyszukiwarki są głupie – jeśli wpisałeś numer "HD 7000" ze spacją, mogą znaleźć tylko sterowniki do starej karty.

Poza tym litera _po_ numerze modelu też może mieć znaczenie - może oznaczać kartę zintegrowaną z chipsetem/procesorem lub kartę w wykonaniu mobilnym, co przekłada się na inne parametry karty i może oznaczać inny pakiet oprogramowania (np. zawierający sterowniki do chipsetu).

Numery serii zamiast dokładnego numeru karty mogą podawać domyślne sterowniki z instalatora Windows, ale łatwo sprawdzić model i faktyczne parametry karty programem GPU-Z:
https://www.techpowerup.com/gpuz/
Dokładniejszego linku nie podaję, program jest często aktualizowany. Najnowsze wersje mogą nie działać w Windows XP.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z⇔h w adresie)