Re: [WINNT] Serwer aioe.org

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Serwer aioe.org
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Wed, 21 Jul 2021 14:13:10 +0200
Grzegorz Niemirowski w news:60f7d168$0$558$65785112@news.neostrada.pl
1634Racine <mnjfmr@j.cbqebml> napisał(a):
ciekawostka, thx.
(po wpisie daje mi info, że:
Przekroczono limit czasu połączenia
Serwer nntp.aioe.org zbyt długo nie odpowiada.
Witryna może być tymczasowo niedostępna lub przeciążona. Spróbuj ponownie za pewien czas. Jeśli nie możesz otworzyć żadnej strony, sprawdź swoje połączenie sieciowe. Jeśli ten komputer jest chroniony przez zaporę sieciową lub serwer proxy, należy sprawdzić, czy program Firefox jest uprawniony do łączenia
się  z Internetem.
- dam sobie spokoj,chcialem tylko sprawdzic, poznalem wpis)
Pierwsza rzecz to oczywiście fakt, że przeglądarka nie zna protokołu
NNTP i  próbuje wysłać zapytanie HTTP. Jednak tutaj się tym nie
przejmujemy, bo  interesuje nas tylko zestawianie sesji SSL, a to
przebiega niezależnie od  protokołu. Chodzi o to, żeby sprawdzić czy
pojawia się kłódka i nie ma  jakichś błędów SSL. Jeśli jest kłódka, to
można sobie w nią kliknąć i  obejrzeć certyfikat serwera.
Natomiast robi się ciekawie jak się zostawi przeglądarkę na pewien czas.
U  mnie jest wtedy coś takiego: https://i.imgur.com/zyrLADp.png Firefox
nie  dostaje prawidłowej odpowiedzi na swoje żądanie HTTP i zaczyna
wyświetlać  to, co zwrócił serwer NNTP. Widać więc na początku tzw.
baner, którym serwer  się przedstawia, a potem błędy wynikające z
nieotrzymywania prawidłowych  zapytań NNTP. U Ciebie jest inny
komunikat. Może wynika z innej wersji FF  albo wpisałeś zły port.

wersje ff mam 52.9 esr, pisalem o tym. Wersje mypal mam najnowsza.
i tu, i tam dostaje to, premanentnie -->  https://i.imgur.com/U1fOKJY.png

btw:
1/
to, co dostales --> https://i.imgur.com/tMzdw0h.png, ja dosyc czesto bez problemu mam przy zapyt. http. Jasne, to nie nntp.
2/
zas to co dostajesz --> https://i.imgur.com/zyrLADp.png pojawialo sie teraz i u mnie (ff i mypal), ale nie zawsze; moze masz racje, ze po jakims czasie pozostawienia przegladarki, ale teraz jakos nie chce sie powtorzyc...