Re: [WINNT] Zasobożerność Windowsa - czy zależy od sprzętu?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zasobożerność Windowsa - czy zależy od sprzętu?
From: m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>
Date: Tue, 13 Apr 2021 10:48:59 +0200
On 2021-04-11 15:48, Marek wrote:
    Mam dwa kompy, jeden lapek 17 cali ma 16 GB RAM-u, a drugi mały 10 cali z
odczepianym ekranem ma tylko 2 GB.
Na pierwszym kompie Windows 10 po załadowaniu (+ te same programy w
autostarcie) zżera 3,8 GB, a na drugim
tylko 1,2 GB.
    Czy to oznacza, że zasobożerność Windowsa jest zależna od sprzętu (indeksu
wydajności jak w Win7?), czyli
np. wielkości RAM-u i działając na gorszym sprzęcie jest bardziej oszczędny?
Jeśli tak, to jak Windows sobie
to wylicza i czy gdzieś MS to opisał? Szczególnie interesuje mnie zarządzanie
RAM-em.

Windows nie generuje sobie z powietrza losowych danych do trzymania w pamięci, nie ma też sensu żeby pamięć która: jest w kompie, jest ciągle zasilana, jest znacząco szybsza niż swap - leżała odłogiem.

Jeżeli sufit ma wysoko, to zostawia pod ręką wszystko co może się przydać, jeżeli zaś jest ciasno to na bieżąco wywala do swapa co się tylko da żeby nie robić tego np. w momencie kiedy uruchamiasz program i potrzebujesz go z dysku załadować.