Re: [WINNT] w10 źle pokazuje wolne miejsce

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] w10 źle pokazuje wolne miejsce
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Wed, 10 Feb 2021 22:37:55 GMT
in <news:rvvv03$qfi$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
user m4rkiz pisze tak:

> do teraz truecrypt ale od miesiąca mam nowy sprzęt więc
> najprawdopodobniej przesiądę się na veracrypt

i nie cykasz się zaszyfrować systemu? jedynego systemu w pc?

> od tego są backupy a nie partycje

naciskasz power i nie widać windowsa jedynego po 10 sekundach
i co w wtedy? walczysz z przywracaniem z backupu?
ja restartuje z D.

> ale owszem, dysk z najważniejszymi danymi (a nie przyrasta mi to
> jakoś bardzo szybko, więc w międzyczasie dokładam na bardziej
> przypadkowe nośniki) to mam raz na pół roku klonowany

o moj borze pół roku

> generalnie rzecz biorąc nie mam w zasadzie danych które wymagałyby
> backupu off site, w najgorszym razie wzruszę ramionami z zacznę od
> początku ;)

to tak jak ja, od początku

> coraz więcej mamy syfu który szyfruje dane a i od czasu do czasu
> używa on luk przeciwko którym zwykły użytkownik nic nie zdziała,
> zakładam że żaden z nas nie jest celem, ale można łatwo rykoszetem
> oberwać

ale jak to złapać? musi Firefox dać ciała.

> minimalne rozsądne zabezpieczenie to nie wystawiać wszystkich
> danych widocznych w jednym systemie

mądrego to i przyjemnie posłuchać

--
Piter