Re: [WINNT] Pendrive 64 GB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pendrive 64 GB
From: Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>
Date: Wed, 7 Oct 2020 22:43:41 +0200
W dniu 2020-10-07 o 19:24, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 7 Oct 2020 18:16:34 +0200
  doszła do mnie wiadomość  <rlkpmr$1b0d$1@gioia.aioe.org>
  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
W dniu 2020-10-07 o 14:26, 1634Racine pisze:
Olaf Frikiov Skiorvensen w news:o54dmfd6vlhb29i9gp7kd8i8ke3ioebh4p@4ax.com
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 19 Sep 2020 10:54:34 +0200
doszła do mnie wiadomość  <rk5rbk$1p07$1@gioia.aioe.org>
od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
W dniu 2020-09-19 o 04:46, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 18 Sep 2020 23:09:53 +0200
   doszła do mnie wiadomość  <rk37oi$1fmg$1@gioia.aioe.org>
   od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
Kupiłam dzisiaj w Euro AGD jakieś felerne pendrive Toshiba. 64 GB,
czyste, a pokazuje jakieś zajęte miejse nawet po sformatowaniu.
Drugie,16 GB, które mam już dawno też dziwne informacje o zajęciu
pokazuje. Ktoś odpowie o co tutaj chodzi? Felerny czy niefelerny?
https://zapodaj.net/d106d33c94c46.jpg.html
Nie widać tu nic niepokojącego, pen 16GiB ma zapisane jakieś
pliki(mogą być ukryte) o rozmiarze 3,5GiB,
Tak, ten 16 GB ma zapisame 3 filmy, ale i tak powinien pokazywać na dole
pojemność 16 GB, a nie co innego.
Ten nowy, bez plików pokazuje nieprawdziwe dane tzn, jakieś zajęte
miejsce, a przecież on jest pusty. Na dole powinien pokazywać pojemność
64 GB, a nie inną.
Może dlatego, że jest felerny sprzedali za 24 zł., ale na stronie sklepu
online nie napisali, że jakiś felerny.
Czyli o to chodzi...
Nie panikować, 16GiB i 64GiB to pojemności nie uwzględniające obszaru
nadmiarowych stron pamięci Flash(overprovisioning).
Jeśli pendrive ma 64GiB, to tyle ma pamięci Flash, ale musi być pewien
zapas, który odlicza się od całkowitej puli i nie jest on widoczny dla
usera, może być to 7% albo sporo więcej, bez tego obszaru pendrive
szybko by padł albo zwolnił prawie do zera przy zapisie.
https://www.kingston.com/poland/pl/ssd/overprovisioning
Dotyczy to zarówno SSD jak i kart pamięci oraz pendrive.

Pod tym linkiem jest o dyskach SSD, a nie pendrivach.

Nie ma znaczenia, pendrive to też dysk SSD, trochę tylko wykastrowany z pewnych
funkcji
ale działa tak samo.

Ok, ale jak zobaczyłam ten nowy, o większej pojemności niż te co mam to się zdenerwowałam. 7 GB to jenak mało nie jest na takim dongielku. Starszych nigdy nie sprawdzałam (na jednym mam tylko dysk przywracania systemu).

--
animka