Re: [WINNT] Pendrive 64 GB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pendrive 64 GB
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Mon, 21 Sep 2020 13:51:14 +0200
Sformatuj pendrajw urządzeniem, na którym go używasz, czyli telewizorem
(powinna być taka opcja).
Być może sformatuje jako FAT32 nawet pendrajwa większego od 32 GB, bo jest to
możliwe.
Podobnie można dużego pendrajwa sformatować do FAT32 np. programem HPUSBFW (HP).
Ale akurat przy telewizorach i tunerach TV używanie systemu NTFS ma zalety - pojedyncze pliki mogą być większe od 4 GB, co dotyczy nagrywanych programów (filmów itp.), a telewizor ani tuner nie "rzeźbią" po dysku USB jakimiś zapisywanymi żurnalami, co często wykańcza pamięci flash (dlatego NTFS nie był do pamięci flash zalecany). Implementacja exFAT jest płatna, tj. każdy producent urządzenia musi coś odpalić Microsoftowi, co w skali milionów urządzeń wielu firmom się nie opłaca.

-----
Musiałam znowu przeformatować na NTFS, bo telewizor nie ma aplikacji do tego
starocia.
Po włożeniu sformatowanego poprawnie pendriva do telewizora automatycznie otworzyła mi się aplikacja z wyborem video, zdjęciami i muzyką.