Re: [WINNT] Pendrive 64 GB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pendrive 64 GB
From: Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>
Date: Sun, 20 Sep 2020 12:53:41 +0200
W dniu 2020-09-20 o 01:23, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 19 Sep 2020 10:54:34 +0200
  doszła do mnie wiadomość  <rk5rbk$1p07$1@gioia.aioe.org>
  od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
W dniu 2020-09-19 o 04:46, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 18 Sep 2020 23:09:53 +0200
   doszła do mnie wiadomość  <rk37oi$1fmg$1@gioia.aioe.org>
   od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :
Kupiłam dzisiaj w Euro AGD jakieś felerne pendrive Toshiba. 64 GB,
czyste, a pokazuje jakieś zajęte miejse nawet po sformatowaniu.
Drugie,16 GB, które mam już dawno też dziwne informacje o zajęciu pokazuje.
Ktoś odpowie o co tutaj chodzi? Felerny czy niefelerny?
https://zapodaj.net/d106d33c94c46.jpg.html

Nie widać tu nic niepokojącego, pen 16GiB ma zapisane jakieś pliki(mogą być
ukryte) o
rozmiarze 3,5GiB,

Tak, ten 16 GB ma zapisame 3 filmy, ale i tak powinien pokazywać na dole
pojemność 16 GB, a nie co innego.

Ten nowy, bez plików pokazuje nieprawdziwe dane tzn, jakieś zajęte
miejsce, a przecież on jest pusty. Na dole powinien pokazywać pojemność
64 GB, a nie inną.
Może dlatego, że jest felerny sprzedali za 24 zł., ale na stronie sklepu
online nie napisali, że jakiś felerny.

Czyli o to chodzi...
Nie panikować, 16GiB i 64GiB to pojemności nie uwzględniające obszaru
nadmiarowych stron
pamięci Flash(overprovisioning).
Jeśli pendrive ma 64GiB, to tyle ma pamięci Flash, ale musi być pewien zapas,
który
odlicza się od całkowitej puli i nie jest on widoczny dla usera, może być to 7%
albo
sporo więcej, bez tego obszaru pendrive szybko by padł albo zwolnił prawie do
zera przy
zapisie.

Może i tak jest. Pierwszy raz zwrócilam na to uwagę.
Podsyłam zrzuty z tego programu DMODE (trzeba zjechać też na dół strony), ale i tak prawie nie wiem o co chodzi w tych zrzutach, więc dam sobie spokój z głowieniem się.

https://www.kingston.com/poland/pl/ssd/overprovisioning
Dotyczy to zarówno SSD jak i kart pamięci oraz pendrive.

Dzięki, przeczytam.

Ps. Kupiłam 2 dni temu w Rosmanie przy ul. Sobieskiego fajną i dobrą mysz za 29,99 zł. Radiowa. Ma wszystko co mi potrzebne, ale nie wiem do czego są jeszcze 2 klawisze z boku. Z czasem się okaże, bo dopiero zaczęlam z niej korzystać.

Pozdrawiam :-)

--
animka