Re: [WINNT] Udostępnianie w Win 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Udostępnianie w Win 7
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Thu, 2 Jul 2020 21:56:47 +0200
To postaw obok siebie dwa komputery, jeden z Twoim XP drugi z Win 7 i na tym
Win 7 zrób dokładnie tak samo jak robisz na XP.
Przy czym problemy z siecią w Win były od zawsze (jakaś Kasia nie lubiła jakiejś Asi i ch_ wie dlaczego, np. trzeba było zwiększyć Stacks). Przy okazji sprawdziłbym wersje protokołu SMB na komputerach czy innych urządzeniach w Twojej sieci, XP wymagało SMB(v1.0) i SMBv2.0, a Win 10 wymaga SMBv3.0 (natomiast nie wiem jak z Twoim Win 7, nie mam już Win 7 i nie pamiętam, może była jakaś "automatyczna" poprawka do Win 7 która podnosiła wersję SMB z v2.0 na v3.0).
Jak to sprawdzić i ewentualnie zmienić znajdziesz w... helpie ;-)) czyli w
internecie.
Jeśli jeden ma ustawione SMBv2.0 a drugi wymaga SMBv3.0 to ryzyko, że się nie
zobaczą.
A tak swoją droga jak te komputery łączysz? Poprzez router (LAN) czy dzięki
bezpośredniemu połączeniu (ad-hoc czy jakoś tak)?

Poza tym porzuć męki z Windows i działaj przez total Commandera, wejdź w Network Neighbourhood (Otoczenei sieciowe) -> Network (Grupa robocza) -> w komputer który chcesz zobaczyć, zapytany podaj nazwę użytkownika i hasło i voilà.

-----
W XP robiło się to jednym kliknięciem, a w Win 7 to droga przez mękę.